
Do zadań terapeuty integracji sensorycznej w szkole należy w szczególności:
- prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o sformułowane w dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej zalecenia;
- monitorowanie efektów oddziaływań terapeutycznych umożliwiających dobór zadań do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka;
- rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły;
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:
- a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, - b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów, we współpracy z rodzicami uczniów.
W naszej szkole funkcję terapeuty SI w roku szkolnym 2025 / 2026 pełnią:
Izabela Marcinkowska-Obuchowska
Karolina Maciak-Szczepańska
Zajęcia odbywają się wyłącznie w budynku przy ul. Leśnej Polanki 63/65!



