Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach
i placówkach (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r., poz. 1798):
- 27. Do zadań terapeuty pedagogicznego w szkole należy w szczególności:
1) prowadzenie badań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;
2) rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły;
3) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
4) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów, we współpracy z rodzicami uczniów;
5) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:
- a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, - b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W naszej szkole funkcję terapeuty pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 pełnią:
Katarzyna Światowska – kl.1c, 1d, 1e, 1f, 3a, 3b, 3d (Sprawna 35a)
Daniela Różycka – kl. 1a, (Leśnej Polanki 63/65), 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 3c, 3e (Sprawna 28)
Monika Lewkowicz – kl. 1b, 4 – 8 (Leśnej Polanki 63/65)