Do końca roku szkolnego:

days
2
0
0
hours
1
3
minutes
4
1
seconds
2
4

Charytatywny bal mikołajkowy

bal_mikolajkowy

Akcja charytatywna

charytatywna

Akcja Dobre ciacho dla Agi

ciastodlaagi

Serwis Pomoc dziecku

Serwis Pomoc Dziecku

Warszawski Ratusz uruchomił serwis internetowy „Pomoc Dziecku”. Rodzice dzieci z zaburzeniami rozwojowymi  mogą znaleźć w nim pełną informację o ofercie pomocy prowadzonych przez miasto placówek w zakresie edukacji, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej.

Pod adresem www.pomocdziecku.um.warszawa.pl swą ofertę prezentują m.in. szkoły specjalne i integracyjne, poradnie psychologiczno – pedagogiczne, ośrodki pomocy społecznej i placówki służby zdrowia o profilu dziecięcym.

Zamieszczona na stronie wyszukiwarka umożliwia segregowanie ofert m.in. według dzielnicy miasta, w której placówki prowadzą działalność. Po otwarciu danej oferty można znaleźć informacje dotyczące stosowanych przez konkretną placówkę metod terapii, procedury przyjęcia do niej, czy trasy dojazdu.

Na stronie umieszczony został też tzw. słownik problemów, czyli definicje terminów takich jak autyzm, jąkanie, niepełnosprawność umysłowa, samouszkodzenia i uzależnienia, ale też np. trudności w uczeniu się matematyki.

W niedługim czasie lista ofert oraz ilość haseł będzie znacznie większa. Pojawią się również informację dla rodziców dzieci wybitnie zdolnych.

Warszawski Dzień Dobrego Jedzenia

Piosenka Soczek cytrynowy  w wykonaniu p. Wioletty Sabeli, nauczycielki muzyki –

kliknij, żeby posłuchać:

Piosenka Brukselka w wykonaniu p. Wioletty Sabeli, nauczycielki muzyki –

kliknij, żeby posłuchać:

Mistrzostwa Mazowsza szkół podstawowych w szachach szybkich

19 listopada 2016 r. wzięliśmy udział w Drużynowych Mistrzostwach Mazowsza Szkół Podstawowych w szachach szybkich.

Zawody odbywały się w Gimnazjum 119, przy ul. Klimatycznej 1 w Starej Miłosnej.

Trwały od godz. 10.00 – 17.00. Zawodnicy rozegrali po 8 partii w systemie szwajcarskim.

Sędzią zawodów była  mistrzyni szachowa Agnieszka Brostman.

Naszą szkołę godnie reprezentowali  uczniowie:

Borowski Paweł  kl. Va

Adamek Paweł kl. V f

Czerwiński Maciej kl. IVg

Kurant Maja kl 3 i

W zawodach wzięły udział 94 drużyny (415 uczniów).

Zdobyliśmy 29 miejsce!!!

Serdecznie dziękujemy p. Agnieszce Czerwińskiej za wykonanie zdjęć.

Bożena Sachrajda

Dobra szkoła - reforma edukacji - spotkania dla rodziców organizowane przez Kuratorium Oświaty w Warszawie

Mistrzostwa Dzielnicy Białołęka w unihokeju - III miejsce dla naszej szkoły

Reprezentacja szkoły zajęła III miejsce w Mistrzostwach Dzielnicy Białołęka w unihokeju chłopców.

Naszą szkołę reprezentowali:

1. Marcel Lichocki 6f

2. Michał Sylwestrzak 6f

3. Hubert Ścibor 6f

4. Piotr Lewandowski 6d

5. Maciej Gawlik 6d

6. Jakub Śmigielski 6d

7. Grzegorz Ostalski 6d

8. Jakub Siekiera 6b

9. Mateusz Troć 6h

10. Kacper Grudziński 6c

11. Eduard Zhuk 6b

Opiekun na zawodach: Krzysztof Wnorowski

Warsztaty dla rodziców Wiem, co jem, 29.11.2016

wcj3

III Ogólnopolski Konkurs Wielka Liga Czytelników

II Szkolny Dzień Papieski - PODZIĘKOWANIA

2dp

Zapraszamy do udziału w programie Insta.Ling

W II semestrze roku szkolnego 2015/2016 nasza szkoła zdobyła  Certyfikat Jakości Kształcenia Języków za udział w VI edycji programu Insta.Ling dla szkół.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej, VII edycji programu w bieżącym roku szkolnym!

Insta.Ling jest stroną WWW do nauki słówek języków obcych oraz ortografii języka polskiego. Terapeuta pedagogiczny przydziela słówka, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo w programie Insta.Ling daje bezpłatny dostęp do systemu dla  uczniów i rodziców. Każdej grupie terapeuta przydziela pulę słówek do nauki na najbliższy tydzień lub dwa. To na tych słówkach pracują uczniowie korzystający z Insta.Ling. Gdy pula słówek ulegnie wyczerpaniu, tzn. gdy uczniowie opanują je w sposób dostateczny, nauczyciel dodaje kolejną grupę słówek do puli początkowej. Dziecko rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym dziecko dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Dodatkowo można posłuchać wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut, dzięki czemu unika się monotonii i znużenia.

Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności  indywidualnie do dziecka. Dzięki temu z jednej strony dziecko nie traci czasu na pracę ze słówkami, które już dobrze zna, a z drugiej – poziom trudności nie jest zawyżony.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia radzi sobie z nią każde dziecko. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line, za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzieci mogą jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe; nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych.

Uczniowie systematycznie pracujący w programie Insta.Ling  na podstawie rejestru sesji z systemu otrzymują  raz w miesiącu bardzo dobre lub celujące oceny za pracę domową.

Więcej informacji na stronie:  www.instaling.pl

Stypendia m.st. Warszawy

Szanowni Państwo

 przekazujemy linki do oferty stypendialnej m.st. Warszawy

 1) Stypednia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II (termin składania wniosków do 1 sierpnia br.): http://www.centrumjp2.pl/stypendia-im-jana-pawla-ii/stypendia-informacje-szczegolowe/

2) Stypednia edukacyjne Prezydenta m.st. Warszawy SAPERE AUSO (termin składania wniosków do 31 sierpnia br.): http://www.edukacja.warszawa.pl/dla-ucznia-i-rodzica/stypendia/10696-stypendia-edukacyjne-prezydenta-mst-warszawy-sapere-auso-za

Uwaga: w Biurze Edukacji trwają prace nad zmianą uchwały nr  XXXIV/1033/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 29 maja 2008 roku w sprawie określenia zasad udzielania stypendiów edukacyjnych Prezydenta m.st. Warszawy za wybitne osiągnięcia w nauce  dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych na terenie m.st. Warszawy. W związku z tym zwracam Państwa uwagę na możliwość wydłużenia terminu składania wniosków o stypendia do września br. Szczegółowe informacje zostaną opublikowane po 25 sierpnia 2016 r.

Przypominamy, że edukacyjna baza stypendialna dostępna jest na stronie: www.mojestypendium.pl

Informacja o stypendiach – POBIERZ

Informacja prasowa – POBIERZ

Opłaty za duplikaty świadectw lub legitymacji szkolnych

oplaty_legitymacje

Karta Dużej Rodziny

kdr1

Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie

Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy wydało już po raz drugi Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie. Publikacja zawiera aktualne informacje o ofercie m.st. Warszawy skierowanej do rodziców i ich dzieci w wieku od 6 do 12 lat.

Informator rodzinny – „Junior w Warszawie” – POBIERZ.

Informator można również pobrać ze strony www.informatorrodzinny.um.warszawa.pl


To już za nami…

Nowy plan lekcji od 7 listopada

Uprzejmie informujemy, że na stronie internetowej szkoły dostępny jest nowy plan lekcji.

Obwiązuje on od 7 listopada 2016 r.

Z planem można się zapoznać klikając tutaj –>NOWY PLAN LEKCJI.

31 października dniem wolnym od zajęć dydaktycznych

31 października jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i  uczniów klas I – VI.

Dyżur opiekuńczy pełni świetlica w godz. 6.30 – 18.00 w budynku przy ul.Sprawnej 28.

W tym dniu na obiad jest zupa.

Warzywa i owoce w szkole - ankieta dla rodziców

SZANOWNI PAŃSTWO!

Agencja Rynku Rolnego zwraca się z serdeczną prośbą do rodziców i nauczycieli o wypełnienie ankiety dotyczącej oceny działań promujących program „Owoce i warzywa w szkole” zrealizowanych w roku szkolnym 2015/2016.

Ankieta  będzie aktywna tylko do 28.10.2016 r.

Zachęcam do udziału w ankiecie.

Pozdrawiam
Ewa Waszkiewicz

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYPEŁNIĆ ANKIETĘ

Ogólnopolski tydzień bezpłatnych konsultacji z zakresu integracji sensorycznej

Już po raz piąty nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej „Ogólnopolski tydzień bezpłatnych konsultacji z zakresu integracji sensorycznej”.

Celem akcji jest:

  • wykonanie przesiewowej oceny procesów przetwarzania sensorycznego (integracji sensorycznej) u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym, przedszkolnym i szkolnym oraz ustalenie zakresów zalecanego wsparcia dla każdego dziecka
  • propagowanie wiedzy o dysfunkcjach integracji sensorycznej wśród rodziców, lekarzy oraz innych specjalistów

Termin realizacji: 24-29.10.2016

Zachęcam rodziców do skorzystania z konsultacji. Zapisy  u terapeuty SI pod numerem telefonu– 608087410

is

Z poważaniem Agnieszka Łoń

terapeuta integracji sensorycznej

pstis

Warsztaty dot. komunikacji alternatywnej i wspomagającej

aacPAŹDZIERNIK 2016 Międzynarodowy miesiąc AAC

„Mówię o AAC”

Już po raz drugi nasza szkoła przyłącza się do akcji organizowanej przez stowarzyszenie „Mówić bez słów”- Październik – miesiącem AAC. W celu promowania w szkole  idei integracji oraz poszerzania świadomości dotyczącej osób niepełnosprawnych  27.10. 2016 na terenie naszej szkoły odbędą się warsztaty organizowane przez stowarzyszenie „ Mówić bez słów” dotyczące  alternatywnych metod komunikowania się. Celem warsztatów jest zapoznanie uczniów z różnymi sposobami porozumiewania się z osobami niepełnosprawnymi, kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w aspekcie przełamywania stereotypów dot. postrzegania osób niepełnosprawnych i niemówiących.

Tegoroczne hasło stowarzyszenia to: „Mówię o AAC!”

Co to jest AAC?

Termin AAC (Augmentative and Alternative Communication) oznacza komunikację wspomagającą i alternatywną. Komunikacja wspomagająca to wszelkie działania, których celem jest pomoc w porozumiewaniu się osób nieposługujących się mową lub posługujących się nią w ograniczonym stopniu. Istnieje wiele wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, które dają dziecku możliwość komunikowania się. Należą do nich systemy gestów, różnorodne systemy obrazkowe, piktogramy lub symbole abstrakcyjne. Możliwości i potrzeby każdego dziecka oceniane są przez interdyscyplinarne zespoły specjalistów i na tej podstawie odpowiedni sposób porozumiewania się wprowadzany jest w życie.

Kto jest użytkownikiem wspomagających sposobów porozumiewania się?

Użytkowników wspomagających sposobów porozumiewania się możemy spotkać m.in. wśród osób z porażeniem mózgowym, specyficznymi zaburzeniami mowy, upośledzeniem umysłowym, autyzmem. Im mniej zdolności mówienia posiada dana osoba, tym większe będzie jej zapotrzebowanie na komunikację wspomagającą.

W jaki sposób można pomoc osobom z trudnościami w porozumiewaniu się?

W bardzo różny, w zależności od stopnia niepełnosprawności, zarówno motorycznej jak i umysłowej. Pomagamy między innymi poprzez: zaproponowanie odpowiedniego systemu wspomagającego porozumiewanie się, dostosowanie akcesoriów komputerowych oraz poprzez wyposażenie osób w różnego rodzaju urządzenia elektroniczne. Użytkownicy stale potrzebują pomocy profesjonalistów oraz zrozumienia i wsparcia ze strony słuchaczy. Sama znajomość systemu i posiadanie drogiego urządzenia nie wystarczy, aby móc samodzielnie porozumiewać się z otoczeniem.

Katarzyna Stefaniuk

Agnieszka Łoń

Warsztaty dla rodziców Wiem, co jem, 25.10.2016

wcj2

Szkolny Dzień Papieski, 19.10.2016

sdp3

Akcja Pola Nadziei

Drodzy Nauczyciele, Rodzice i Dzieci!

W dniu 3.10.16 r. (poniedziałek)  w naszej szkole rusza akcja Pola Nadziei. Jest to akcja, która ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na chorobę innych ludzi, na ich cierpienie i ból. Pola Nadziei są swoistego rodzaju symbolem zjednoczenia z chorymi.

Na czym polega ta akcja?

Od dnia 03.10.2016 r. do dnia 13.10.2016 r. (czwartek) w świetlicach szkolnych  w trzech budynkach naszej szkoły  będzie można zakupić cebulkę żonkila (cena minimalna 2 zł). Dodatkowo na długich przerwach na holu głównym w budynku przy ul. Leśnej Polanki dzieci ze Szkolnego Koła Caritas będą sprzedawać cebulki.

Wszystkie osoby, które taką sadzonkę kupioną zostaną wpisani na listę sadzenia Pół Nadziei i zasadzą ją w specjalnie wyznaczonym miejscu. Dzień sadzenia Pola Nadziei planujemy na 17.10.2016 r., w poniedziałek, na dwóch długich przerwach obiadowych; klasy IV-VI z opiekunem Szkolnego Koła Caritas oraz dzieci z klas 0- III z wychowawcami świetlicy.

Akcja skierowana jest do całej społeczności szkolnej i każdy może wziąć w niej udział.  Wszystkie zebrane w ten sposób pieniążki zostaną przekazane osobom ciężko chorym i cierpiącym z Hospicjum przy ul. Tykocińskiej w Warszawie.

Serdecznie zapraszamy do włączenia się do tej wyjątkowej akcji.

Z pozdrowieniami,
Zespół akcji Pola Nadziei

Warsztaty dla rodziców - Wiem, co jem

wmc

Oferta ubezpieczenia grupowego

Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków – POBIERZ

Polisa ubezpieczeniowa firmy Signal Iduna. Oryginał polisy do wglądu w sekretariacie szkoły.

Organizacja roku szkolnego 2016/2017

Szanowni Państwo!

We wrześniu roku szkolnego 2016/17 oddziały rozmieszczone zostaną w poszczególnych budynkach w sposób następujący:

  • oddziały przedszkolne, klasy pierwsze oraz klasy 2a i 2b – budynek przy ulicy Aluzyjnej 22
  • klasy 2c, 2d, 2e, 2f, 3h, 3i oraz klasy IV – VI – budynek przy ulicy Leśnej Polanki 63/65
  • klasy 2g, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e, 3f, 3g

Otwarcie budynku przy ulicy Sprawnej 35 planowane jest na dzień 3 października. Będą tam uczęszczały dzieci z klas: 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 2f, 3h, 3i.

W związku z powyższym wraz z początkiem października nastąpi zmiana planu lekcji obowiązującego we wrześniu.

Obiady szkolne

Uprzejmie informujemy, że w miesiącu wrześniu 2016 r. zupa będzie wydawana od 2.09, II danie oraz cały obiad od 7.09. (tj. środa).

Deklaracji na obiady szkolne proszę dokonać na najbliższych zebraniach z rodzicami w dniu 01.09.2016 r.

Płatność za obiady szkolne wyłącznie przelewem do 05.09.2016 r.

Zebranie dla rodziców dzieci uczęszczających do świetlicy

Uwaga Rodzice!

W dniu 5 września (poniedziałek) w budynku przy ul. Leśnej Polanki w stołówce o godz. 18.30 odbędzie się zebranie dla rodziców dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej z wychowawcami i kierownikami świetlicy. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

Kierownicy i wychowawcy świetlicy

Spotkanie adaptacyjne

ZAJĘCIA ADAPTACYJNE DLA DZIECI Z ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH ORAZ KLAS I

Adaptacyjne spotkanie z wychowawcą odbędzie się dn. 31.08. (środa) w budynku przy ulicy Aluzyjnej 22:

Oddział/klasa

Wychowawca

Sala

Godzina

0a

K. Mika

3

9.00

0b

M. Popławska

3

10.00

0c

A. Drozdowska

4

10.00

Ia

A. Skowron

T. Dyk

4

9.00

Ib

A. Grzybowska

2

9.00

Spotkanie adaptacyjne dzieci z oddziałów przedszkolnych i klas I

W dniu 31.08. w godz. 9 – 10, 10 – 11 odbędą się spotkania adaptacyjne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz klas I. Szczegółowe informacje zamieszczone zostaną na stronie internetowej we wtorek.

Rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017

Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się w dn. 01.09. (czwartek) w budynku przy ulicy Leśnej Polanki 63/65 w godzinach:

  • oddziały przedszkolne, klasy I oraz II –  godz. 9.00
  • klasy III – IV   – godz. 10.00
  • klasy V – VI   – godz. 11.00

Dzieci spotykają się z nauczycielami w wyznaczonych salach (informacja przy wejściu głównym do budynku).

Prosimy o przybycie 10 min. przed rozpoczęciem uroczystości.

Zapisy dzieci do świetlicy szkolnej 2016/2017

Drodzy rodzice informujemy,że zapisy dzieci do świetlicy szkolnej będą trwały od 20 maja do 20 czerwca 2016r.

Wypełniony wniosek zapisu dziecka do świetlicy szkolnej  można pobrać ze strony szkoły z zakładki aktualności oraz z sal świetlicowych – 013 na ul.Leśnej Polanki, 08 na ul. Sprawnej 28 oraz w świetlicy przy ul.Aluzyjnej 22.

Wypełnione wnioski zapisu dziecka do świetlicy szkolnej należy składać wg. następujących wytycznych:

– wnioski uczniów z kl. Ia, Ib, Ic, Id, Ie, If w świetlicy przy ul. Aluzyjnej 22

– wnioski uczniów z kl. Ig, IIa, IIb, IIc, IId oraz IIe, IIf, IIg w świetlicach 06,08,09 przy ul.Sprawnej 28

– wnioski uczniów z kl.IIh, IIi w świetlicy 013 przy ul.Leśnej Polanki

– wnioski dzieci, które od września rozpoczną naukę w naszej szkole w świetlicy 013 przy ul.Leśnej Polanki.

Jednocześnie informujemy,że w przyszłym roku szkolnym powstanie świetlica dla kl. IV-VI w budynku przy ul.Leśnej Polanki. Wnioski zapisu tych dzieci składamy do świetlicy 013.

WNIOSEK ZGŁOSZENIA DZIECKA DO ŚWIETLICY – POBIERZ

Akcja Zwierzęta na wakacje

pies

NIE PORZUCAJ!!!

PAMIĘTAJ O ZWIERZĘTACH W WAKACJE!!!!

PODCZAS WYCIECZEK, PODRÓŻY A PRZEDE WSZYSTKIM UPAŁÓW!!!!

NIE ZOSTAWIAJ ICH BEZ OPIEKI I WODY.

Pierwsza możliwość, to pozostawienie psa czy kota w domu. Musimy pamiętać, że dla zwierzęcia rozstanie się z właścicielem jest bardzo stresujące. Przyzwyczajone do nas zwierzęta nie lubią pozostawać u obcych. Jeżeli już podjęliśmy decyzję o pozostawieniu pupila, starajmy się ulokować go u kogoś, kogo zwierzę zna i akceptuje.

W wielu miastach można oddać psa lub kota do wyspecjalizowanych instytucji, gdzie fachowa obsługa zadba o jego karmienie i higienę.

Nie ma większego problemu, jeżeli jedziemy do rodziny z domkiem i ogrodem. Wśród innych zwierząt nasz futrzaki nie będą czuły się zagubione. Zabranie psa lub kota do hotelu, czy na kemping związane jest ze sporym ryzykiem:

  • nie wszędzie zwierzęta są mile widziane,
  • w wielu miejscach istnieje zakaz ich wprowadzania (parki, plaże, baseny, place zabaw, sklepy, restauracje) – tam możemy narazić się na przykre niespodzianki,
  • zwierzę w rozgrzanym samochodzie cierpi tak samo jak my, wyjeżdżając w podróż weźmy miskę do picia
    i wodę w butelce,
  • pozostawienie psa lub kota w samochodzie może spowodować jego szybkie odwodnienie i śmierć – temperatura w zamkniętym aucie podnosi się bardzo szybko i wystarczy kilka minut, by stracić czworonożnego przyjaciela,
  • wyjeżdżając za granicę, pamiętajmy o poinformowaniu się, czy w krajach tranzytowych i kraju docelowym przepisy zezwalają na przewożenie zwierząt. Wiele państw ma swoje przepisy o szczepieniach, kwarantannie i zapobieganiu rozprzestrzeniania się chorób odzwierzęcych. Nieznajomość tych przepisów może nas w najlepszym przypadku zmusić do powrotu do domu, czasem związane być może z koniecznością pozostawienia psa na kwarantannę i spore kary, nie puszczajmy wolno naszych psów bez obroży z adresem, zwierzę zagubione w nieznanym sobie terenie nie potrafi do nas powrócić,
  • dbajmy o zwierzęta podczas odpoczynku – pozostawiajmy je w cieniu, nie zapominajmy o wodzie do picia, nie pozwalajmy na wodne kąpiele w miejscach, gdzie kąpią się ludzie,
  • wracajmy do domu z naszymi ulubieńcami!

Latem, kiedy wiele osób wyjeżdża na wakacje, liczba porzuconych psów drastycznie wzrasta. W jednej chwili tysiące czworonogów z ciepłej kanapy trafia za kraty schroniska. Jednak dzięki zmianom w prawie, a także w świadomości Polaków, sprawców psiej niedoli coraz częściej udaje się odnaleźć i ukarać.

Fasolki – Kto dogoni psa

Poprzez miedze, poprzez łąki,
poprzez leśne ścieżki wąskie,
cztery łapy psa unoszą w świat.

Łapy, łapy, cztery łapy,
a na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty, może ty, może jednak ja!

Kiedy biegnie z rozwichrzoną psią czupryną,
nos przy ziemi jak tropiciel nisko niesie.
O odwadze przypomina groźną miną
i ogonem w cztery strony świata macha.

Poprzez miedze, poprzez łąki,
poprzez leśne ścieżki wąskie,
cztery łapy psa unoszą w świat.

Łapy, łapy, cztery łapy,
a na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty, może ty, może jednak ja!

Świat otwiera przed nim swoje tajemnice
jak szkatułkę pełną skarbów czarodziejskich.
W blasku słońca opowiada swe przygody
i zaprasza na wędrówkę gdzieś w nieznane.

Poprzez miedze, poprzez łąki, …

Łapy, łapy, cztery łapy, …

Po wyprawie głowa pełna nowych wrażeń,
przed oczami świat w stu barwach malowany,
w uszach szumi jeszcze las wspomnieniem lata
i namawia na kolejne wędrowanie.

Poprzez miedze, poprzez łąki, …

Łapy, łapy, cztery łapy, …

mikolajki