Do wakacji pozostało:

days
2
4
hours
1
8
minutes
0
9
seconds
5
2

Maj miesiącem książki i biblioteki

Zapraszamy na wernisaż ilustracji do naszych ulubionych książek.

Maj miesiącem książki i biblioteki!!!

KSIĄŻKA NAS UCZY, KSIĄŻKA CIESZY, CZASEM ZADZIWI NAS NIEMAŁO

ALBO PO PROSTU TAK ROZŚMIESZY, JAKBY SIĘ DOBRY ŻART SŁYSZAŁO.

HANNA ŁOCHOCKA

Termin: Czas trwania od 11 maja do 31 maja 2016.

Wernisaż odbędzie się na korytarzu szkolnym, przy wejściu na patio.

Ogólnopolska akcja ZACZYTANI

OGÓLNOPOLSKA AKCJA Zaczytani: oddaj książkę, stwórz bibliotekę, zainspiruj innych!!!

Rok szkolny 2015/2016

Celem akcji „Zaczytani” jest stworzenie w szpitalnych oddziałach dziecięcych w całym kraju społecznych bibliotek. Organizatorzy akcji, dzięki m.in. naszemu wsparciu i zaangażowaniu, stworzyli ponad 250 bibliotek w szpitalach, hospicjach i domach dziecka. Ponadto są inicjatorem projektów: Wielka Zbiórka Książek, Zaczytane Ławki, które możemy podziwiać m.in. przy Pałacu Kultury, Zaczytane Pokoje, Pokoje Terapeutyczne.  Organizatorzy szerzą czytelnictwo wśród najmłodszych i zachęcają do czytania. Ważnym elementem akcji jest fakt, że dzieci mogą zabrać wybraną książeczkę do domu, a to pomoże zaszczepić w nich pasję do czytania i pobudzi wyobraźnię. Dzieci będą mogły choć na chwilę zapomnieć o chorobie, przenieść się w świat bajek i marzeń. Wszystkie ważne informacje są dostępne na stronie www.zaczytani.org. W naszej szkole zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w akcji zbiórki książek dla dzieci i młodzieży. Dajemy dzięki temu książce drugie życie, a jej nowemu czytelnikowi radość.

W roku szkolnym 2015/2016 dzięki ogromnemu zaangażowaniu rodziców oraz nauczycieli udało się nam zebrać 420 książek, które przekażemy na rzecz akcji „Zaczytani”.

Z całego serca wszystkim DZIĘKUJEMY!!!!

Ważna informacja dla darczyńców:
KSIĄŻKI NIE MOGĄ BYĆ ZNISZCZONE.
KSIĄŻKI PRZEKAZYWANE SĄ BEZPŁATNIE I SZKOŁA NIE OTRZYMUJE ŻADNYCH KORZYŚCI FINANSOWYCH Z TEGO TYTUŁU.
PUNKT ZBIÓRKI: BIBLIOTEKA SZKOLNA
UL. LEŚNEJ POLANKI
CZAS TRWANIA AKCJI: CAŁY ROK SZKOLNY 2015/2016

Danuta Gierczak

Edukacja przez Szachy w Szkole - I Mistrzostwa Polski Nauczycieli

W dniach 21-22 maja 2016 r. w Zespole Szkół nr 79  w Warszawie Wilanowie przy ul. Wiertniczej 26 odbyły się I MISTRZOSTWA POLSKI NAUCZYCIELI z projektów Edukacja przez Szachy w Szkole: WARS i SAWA grają w szachy oraz Rehabilitacja przez Szachy. W turnieju mieli prawo wziąć udział nauczyciele ze szkół uczestniczących w tych projektach. Z naszej szkoły w turnieju wzięła udział pani Iwona Biernat, psycholog i szkolny koordynator programu Wars
i Sawa.

Po dwóch dniach intensywnych szachowych rozgrywek pani Iwona Biernat wywalczyła III miejsce w kategorii: ranking krajowy do 1400.

Gratulujemy!

szachyib

Rowerowa szkoła - wyniki

III Białołęcka Olimpada Świetliczaków, 09.06.2016

 9 czerwca  w godzinach 9.30-11.30  na obiekcie Białołęckiego Ośrodka Sportu przy ul. Światowida 56 odbędzie się impreza rekreacyjna o zasięgu dzielnicowym – III Białołęcka Olimpiada Świetliczaków. Pomysłodawcą i i współorganizatorem tego wydarzenia jest świetlica w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 w Warszawie. Adresatami imprezy są dzieci uczęszczające do świetlic szkolnych we  wszystkich szkołach podstawowych na  terenie dzielnicy Białołęka. Trzecia już edycja  tej imprezy  objęta jest honorowym patronatem Burmistrz dzielnicy Białołęka Pani  Ilony Soja – Kozłowskiej.

3ols

Wyniki Dzielnicowego Konkursu Origami Wiosenne kwiaty

Na konkurs nadesłano 41 prac z siedmiu szkół z  Dzielnicy Białołęka

1 miejsce:  Anna Woźniak 2d   SP nr 110

2 miejsce:  Weronika Szymańska 1c  ZS nr 43

Lena Zając 1d  SP nr 355

3 miejsce:  Natasza Siemek  1a  SP 110

Rozalia Stachura 1b  SP nr 110

Wyróżnienia:

Maja Szostek 1b  SP nr 231

Oliwia Chrzanowska 1e  ZS nr  43

Marta Mączka  SP nr 344

Kinga Baranowska 2i  SP nr 154

Maja Figas  1h  SP nr 355

Aleksandra Kania 2d  SP nr 344

Gratulujemy zwycięzcom! Zapraszamy na uroczyste rozdanie dyplomów i wręczenie nagród!

24.05.2016 roku o godz. 9.30 w stołówce szkolnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 przy ul.Leśnej Polanki 63/65 w Warszawie.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu !

Organizatorzy

Zapisy dzieci do świetlicy szkolnej 2016/2017

Drodzy rodzice informujemy,że zapisy dzieci do świetlicy szkolnej będą trwały od 20 maja do 20 czerwca 2016r.

Wypełniony wniosek zapisu dziecka do świetlicy szkolnej  można pobrać ze strony szkoły z zakładki aktualności oraz z sal świetlicowych – 013 na ul.Leśnej Polanki, 08 na ul. Sprawnej 28 oraz w świetlicy przy ul.Aluzyjnej 22.

Wypełnione wnioski zapisu dziecka do świetlicy szkolnej należy składać wg. następujących wytycznych:

– wnioski uczniów z kl.Ia,Ib,Ic,Id,Ie,If w świetlicy przy ul. Aluzyjnej 22

– wnioski uczniów z kl.Ig,IIa,IIb,IIc,IId oraz IIe,IIf,IIg w świetlicach 06,08,09 przy ul.Sprawnej 28

– wnioski uczniów z kl.IIh,IIi w świetlicy 013 przy ul.Leśnej Polanki

– wnioski dzieci, które od września rozpoczną naukę w naszej szkole w świetlicy 013 przy ul.Leśnej Polanki.

Jednocześnie informujemy,że w przyszłym roku szkolnym powstanie świetlica dla kl.IV-VI w budynku przy ul.Leśnej Polanki. Wnioski zapisu tych dzieci składamy do świetlicy 013.

WNIOSEK ZGŁOSZENIA DZIECKA DO ŚWIETLICY – POBIERZ

Rowerowy maj

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34860,20023603,rowery-w-warszawie-atrakcyjne-nagrody-dla-uczniow-za-dojazdy.html

Zbiórka książek na kiermasz

AKCJA ZBIÓRKI KSIĄŻEK NA KIERMASZ

ODBYWAJĄCY SIĘ PODCZAS PIKNIKU WESOŁA POLANA

Akcja polega na przekazywaniu na potrzeby biblioteki książek nowych lub używanych w dobrym stanie. Książki te sprzedawane będą podczas pikniku rodzinnego 11 czerwca 2016r. Cena książek na kiermaszu  to od 1 zł do 6 zł. Dochód uzyskany ze sprzedaży przeznaczony będzie na zakup nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.

Regulamin zbiórki książek przeznaczonych na kiermasz, który odbędzie się podczas pikniku rodzinnego Wesoła Polana:

1. Organizatorem zbiórki książek jak również kiermaszu, który odbędzie się  podczas pikniku rodzinnego Wesoła Polana jest biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr  154 w Warszawie.

2. Zbiórka książek przeprowadzona będzie w maju 2016r. (od 4.05- 31.05.2015 r.)

3. Książki przynosimy do biblioteki szkolnej przy ul. Leśnej Polanki.

4. Uczestnicy:
Zapraszamy wszystkich chętnych  uczniów klas od I -VI oraz rodziców, prawnych opiekunów i nauczycieli.

5. Cele akcji:

  • Uczenie szacunku do książki;
  • Kształtowanie nawyku dzielenia się z innymi;
  • Rozwijanie wrażliwości na walory edukacyjne i estetyczne książek;
  • Kształtowanie partnerstwa w działaniu;
  • Zachęcanie uczniów do udziału w akcji wspomagającej bibliotekę szkolną;
  • Promocja działań biblioteki szkolnej.

6. Książki, które nie znajdą podczas kiermaszu nowego właściciela, przekazane zostaną do biblioteki szkolnej i zasilą jej księgozbiór.

7. Kwestie nieuregulowane w regulaminie rozstrzyga organizator akcji.

8. Informacji na temat zbiórki i kiermaszu udzielają organizatorzy.

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w akcji.
Alicja Drążewska
Danuta Gierczak

Apel - Niechaj żyje Maj Trzeci!

29 kwietnia 2016 roku w szkole odbyła się uroczystość pt. „Niechaj żyje Maj Trzeci!”.

Z okazji 225. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja uczniowie klasy IVg przybliżyli wszystkim zebranym to historyczne wydarzenie. Celem apelu było uwrażliwienie uczniów na losy własnego narodu, zapoznanie z okolicznościami uchwalenia Konstytucji 3 Maja, kształtowanie postaw patriotycznych oraz szacunku dla symboli narodowych, tj. hymn, godło, barwy narodowe.

Akademię zorganizowały nauczycielki języka polskiego, Kamila Kruszyńska i Agnieszka Grabara. Czynny udział wziął także nauczyciel muzyki, Krzysztof Szczęśniak, wraz z chórzystkami.

Booktalking z Lesiem i Polą

Lesio i Pola czytają, a nasi uczniowie książki polecają!!!

Booktalking przez radiowęzeł!!!!

Booktalking to krótkie zareklamowanie książki. Nie jest to streszczenie ani recenzja, ale raczej przedstawienie bohaterów, fabuły, czy też kilku scen z książki w taki sposób, aby słuchacze chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie. Booktalking to również dzielenie się ze słuchaczami swoim entuzjazmem do książek i zachęcanie do czytania dla przyjemności.

Główną zasadą prezentacji książek metodą booktalkingu jest nieujawnianie wszystkich informacji o książce, ale uwzględnianie tylko „kuszących” fragmentów. Prezentacje powinny być jak rzut okiem na to, co naprawdę ciekawego znajduje się między okładkami książki. Osoba prezentująca książki jest jednocześnie gawędziarzem i handlowcem.

Cele booktalkingu:

  1. upowszechnianie czytania dla przyjemności,
  2. zachęcanie do sięgania po różnego rodzaju literaturę – klasykę, popularnonaukową, pamiętniki, czasopisma itd.,
  3. rozwijanie świadomości literackiej czytelników,
  4. podniesienie poziomu czytelnictwa,
  5. podsuwanie najbardziej wartościowych pozycji odpowiednich do wieku słuchaczy.

Zachęcamy do promocji czytelnictwa !!! Każdy może wziąć udział!!! Zapraszamy.

Organizatorzy:

Ewa Kozakowska, Edyta Rakowska-Trześniak, Agnieszka Grabara, Kamila Kruszyńska, Alicja Drążewska i Danuta Gierczak.

Ogólnopolska akcja - Zaczytani

Ogólnopolska akcja „Zaczytani”: oddaj książkę, stwórz bibliotekę, zainspiruj innych!!!

„Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”.

W.Szymborska

Razem zachęcajmy do sięgania po książki!

Dzielmy się radością, jaką daje czytanie.

Celem akcji „Zaczytani” jest stworzenie na szpitalnych oddziałach dziecięcych  w całym kraju społecznych bibliotek. Organizatorzy szerzą czytelnictwo wśród najmłodszych i zachęcają rodziców pacjentów do czytania.

„Książki przekazane przez Ciebie, a także przez wydawnictwa i księgarnie trafiają do potrzebujących placówek (oddziały dziecięce, placówki terapeutyczno-wychowawcze, świetlice środowiskowe, hospicja etc.).Ważnym elementem akcji jest fakt, że dzieci mogą zabrać wybraną książeczkę do domu, a to pomoże zaszczepić w nich pasję do czytania i pobudzi wyobraźnię. Dzieci będą mogły choć na chwilę zapomnieć o chorobie, przenieść się w świat bajek i marzeń”.

Wszystkie ważne  informacje są dostępne na stronie www.zaczytani.org.

Ważna informacja dla darczyńców:

KSIĄŻKI NIE MOGĄ BYĆ ZNISZCZONE.

KSIĄŻKI PRZEKAZYWANE SĄ BEZPŁATNIE I SZKOŁA NIE OTRZYMUJE ŻADNYCH KORZYŚCI FINANSOWYCH Z TEGO TYTUŁU.

PUNKT ZBIÓRKI : BIBLIOTEKA SZKOLNA UL. LEŚNEJ POLANKI

CZAS TRWANIA AKCJI : DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

zaczytani

 

Lekcje języka angielskiego z gośćmi z Kambodży, Gruzji, Indii i Malezji

Spotkania z gośćmi z Kambodży, Gruzji, Indii i Malezji!!!

Od 18 do 29 kwietnia gościliśmy w szkole studentów – wolontariuszy z Kambodży, Gruzji, Indii i Malezji, którzy prowadzili dla naszych uczniów zajęcia
w języku angielskim.

Warsztaty odbyły się w wyniku współpracy z   organizacją  studencką  AIESEC  Uniwersytetu Warszawskiego w ramach projektu AIESEC KidSpeak. Studenci
w ciekawy sposób zaprezentowali nam kulturę krajów, z których pochodzą. Uczniowie mieli doskonałą okazję, aby rozwijać swoje kompetencje językowe
i poznać zwyczaje panujące w innych krajach.

Szkolnym koordynatorem tej ciekawej akcji była Edyta Dziubińska – nauczycielka języka angielskiego.

XLIX Warszawska Olimpiada Młodzieży w szachach drużynowych

W dniu 19.04.2016 roku  w naszej szkole przy ul. Leśnej Polanki 63/65, odbyła się  XLIX WARSZAWSKA OLIMPIADA MŁODZIEŻY w szachach drużynowych.

Organizatorem przedsięwzięcia był Urząd Dzielnicy Białołęka i Szkolny Związek Sportowy, sędzią turnieju – pan Ryszard Królikowski (sędzia klasy FIDE) oraz pan Piotr Kaczorowski.

W turnieju uczestniczyły wyłonione w eliminacjach reprezentacje szkół z 18 dzielnic Warszawy- mistrzowie dzielnic.

Zawody przeprowadzone były w formie drużynowej, systemem szwajcarskim, kontrolowanym na dystansie 7 rund, w tempie gry 15 min. na partię dla zawodnika. Szkoły były kojarzone komputerowo.

Nagrody wręczali goście honorowi – przedstawiciele Urzędu Dzielnicy i Szkolnego Związku Sportowego.

Uczestnicy turnieju uplasowali się następująco:

  1. SP nr 211- Śródmieście
  2. SP nr 4 – Ursus
  3. SP nr 321 – Bemowo
  4. PSP nr 6 – Ursynów
  5. SP nr 84 – Targówek
  6. SP nr 88 – Włochy
  7. SP nr 112 – Białołęka
  8. SP nr 215 – Praga Południe
  9. SP nr 63 – Wola
  10. SP nr 10 – Ochota
  11. SP nr 133 – Bielany
  12. SP nr 69 – Mokotów
  13. SP nr 173 – Wesoła
  14. SP nr 28 – Wawer
  15. SP nr 65 – Żoliborz
  16. SP nr 104 – Wilanów
  17. SP nr 189 – Rembertów
  18. SP nr 258 – Praga Północ

szachy

Budżet partycypacyjny

20 Piknik Naukowy

1) 7 maja 2016 r., Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, miejsce PGE Narodowy, szczegółowe informacje: http://www.pikniknaukowy.pl/artykul/844485,O_Pikniku

2) 13-14 maja 2016 r., Piknik Edukacyjny Politechniki Warszawskiej, miejsce: Kampus Centralny PW, szczegółowe informacje: https://www.pw.edu.pl/Uczelnia/Aktualnosci/Piknik-Edukacyjny-Od-Mikro-do-Makro

Wiktoria Guzek - I miejsce w Konkursie Recytatorskim Warszawska Syrenka!

Uczennica klasy V, Wiktoria Guzek, zajęła I miejsce w Konkursie Recytatorskim Warszawska Syrenka!

http://www.mik.waw.pl/aktualnosci/item/1877-zapraszamy-do-udzialu-w-39-konkursie-recytatorskim-warszawska-syrenka.html

Turniej szachowy Szach Mat - wyniki

Zgodnie z tradycją, corocznie rozgrywany jest  w naszej szkole Turniej Szachowy  Szach Mat.

W tym roku szkolnym 6 kwietnia  o godz. 17 do boju szachowego ruszyli zawodnicy z klas I -VI. Zwycięzcą turnieju został Bartłomiej Czerwiński z klasy VIh.

I miejsce zajął : Maksymilian Gałczyński, kl. 2a.

II miejsce:  Michał Drabik, kl. 4d.

III miejsce:  Maciej Czerwiński, 3g

IV miejsce: Paweł Adamek, 4d

Oto lista naszych pozostałych świetnych szkolnych zawodników w kolejności alfabetycznej.

Awa Christian 6a
Borowski Paweł 4f
Brewka Fryderyk 1f
Budzisz Kacper 3a
Byczak Magdalena 3c
Czapla Wojciech 3e
Czerwiński Maciej 3g
Demucha Maksymilian 3a
Gutowska Hanna 3c
Hajduś Miłosz 6f
Hetman Barbara 2g
Jarosz Borys 4g
Kapuściński Piotr 2c
Korejwo Kacper 6f
Kurant Maja 2i
Piątek Paweł 6f
Ptaszkiewicz Ksawery 3a
Sarna Dominik 6f
Sobczuk Maksymilian 5d
Sobolewski Michał 2f
Stryjski Maksymilian 5a
Szkolarz Piotr 4e
Tomasiak Kuba 6a
Ujma Gabriela 6a
Wojciechowski Jan 6h
Wójcicka Julia 6h
Wójcicki Maciej 4g
Zakrzewski Adam 2c
Zegarowska Magdalena 5h
Zegarowski Radosław 3a

Wszystkim zawodnikom gratulujemy szachowych zdolności!

Organizatorzy.  Bożena Sachrajda, Iwona Biernat.

Nasza szkoła otrzymała Certyfikat Jakości Kształcenia Języków

instalingKolejny semestr  z programem Insta.Ling dla Szkół już za nami! Wasza praca została zauważona i szkoła uzyskała Certyfikat Jakości Kształcenia Języków przyznany w uznaniu skutecznego wykorzystania innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling w semestrze zimowym  roku szkolnego 2015/2016.

Dziękujemy za Waszą aktywność i jednocześnie zachęcamy do udziału w VI edycji programu.

Już dziś możecie zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie programu Insta.Ling www.instaling.pl

Insta.Ling jest to aplikacja do szybkiej nauki słówek języków obcych i nauki ortografii języka polskiego. Umożliwia rodzicom i nauczycielom wgląd w postępy ucznia. Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącej formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe (na komputerach stacjonarnych, tabletach i telefonach komórkowych).

Wszystkim uczestnikom programu po raz kolejny życzymy wytrwałości w codziennych powtórkach słówek!

Monika Lewkowicz

Edyta Dziubińska

Rodzice uczniów, którzy w roku szkolnym 2014/2015 oraz 2015/2016 obowiązkowo rozpoczęli naukę w klasie I

Na mocy ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw:

Art. 9. 1. Dzieci urodzone w roku 2009, które w roku szkolnym 2015/2016 rozpoczęły naukę w klasie I szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie I szkoły podstawowej.

  1. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. W tym przypadku dziecko nie bierze udziału w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I na rok szkolny 2016/2017.
  2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, można złożyć także do dyrektora szkoły podstawowej innej niż wymieniona w ust. 2, powiadamiając dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza, o złożeniu wniosku (…)
  3. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie I szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy II szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.
  4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 zamiast kontynuowania nauki w klasie I szkoły podstawowej zgodnie z ust. 4, może korzystać z wychowania przedszkolnego w wybranym przez rodziców przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, jeżeli odpowiednio dyrektor przedszkola lub szkoły podstawowej albo osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego wyrazi zgodę na przyjęcie dziecka w trakcie roku szkolnego. O przyjęciu dziecka dyrektor przedszkola, szkoły podstawowej albo osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego niezwłocznie informuje dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka. W przypadku nieprzyjęcia dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego w trakcie roku szkolnego dziecko kontynuuje naukę w klasie I szkoły podstawowej zgodnie z ust. 4.

Art. 11. 1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.

  1. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza.
  2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, można złożyć także do dyrektora szkoły podstawowej innej niż wymieniona w ust. 2, powiadamiając dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza, o złożeniu wniosku (…)
  3. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.

Wzór wniosku, o którym wyżej mowa, zostanie Państwu udostępniony na stronie internetowej szkoły: www.sp154.waw.pl oraz w szkolnym sekretariacie niezwłocznie po otrzymaniu z Biura Edukacji.

Osoby zainteresowane prosimy o składanie wniosków we wskazanym wyżej terminie w sekretariacie szkoły przy ulicy Leśnej Polanki 63/65.

Potwierdzenie woli kontynuacji edukacji w klasie I - druk

Punkt konsultacyjny dla rodziców dzieci sześcioletnich

Punkt konsultacyjny dla rodziców 6-latków

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno–Społecznych i Szkoleń (samorządowa placówka doskonalenia nauczycieli) uruchomiła od 18 stycznia 2016 roku punkt konsultacyjny dla rodziców zainteresowanych posłaniem dziecka 6 letniego do I klasy szkoły podstawowej.

Punkt działa w siedzibie WCIES przy ulicy Starej 4.

Konsultacje stacjonarne odbywają się w następujących dniach tygodnia: 

Poniedziałek  Wtorek   Środa Czwartek  Piątek
 12.00 – 13.00  12.30 – 13.45  12.00 – 14.45
14.00 – 15.00 14.30 – 15.30
17.00 – 18.00 16.00 – 17.00 17.00-18.00 16.00 – 17.00

Konsultacji udzielają doradcy metodyczni wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Nie obowiązują zapisy.

Istnieje także możliwość zadania pytania online: szesciolatek@wcies.edu.pl

Od 15 lutego 2016 r organizowane będą we WCIES konsultacje grupowe dla rodziców, szczegółowy harmonogram na stronie www.wcies.edu.pl, zakładka Rodzice, szczegółowych informacji udziela Beata Grzelak beata.grzelak@wcies.edu.pl

Dodatkowe materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące edukacji ucznia 6 letniego znajdą Państwo na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji:

http://www.ore.edu.pl/component/search/?searchword=sze%C5%9Bciolatek&ordering=newest&searchphrase=all&limit=20

Zachęcamy także do obejrzenia filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=Vnlh6Ktvauo

https://www.youtube.com/watch?v=r-27TSVS5XQ  

Arkusz obserwacji 6-latka. Czy moje dziecko może zostać uczniem?

Opłaty za duplikaty świadectw lub legitymacji szkolnych

oplaty_legitymacje

Wars i Sawa – certyfikat

Z końcem października br. kolejnym 16 szkołom został przyznany Certyfikat Prezydenta m.st. Warszawy WARS i SAWA. Nasza szkoła w tym roku szkolnym otrzymała Certyfikat bezterminowy, co oznacza potwierdzenie prawidłowej realizacji w naszej szkole Programu Wspierania Ucznia Zdolnego.

Szkoły, które uzyskały Certyfikat tworzą warszawską sieć szkół wspierających uzdolnionych i otrzymują wsparcie merytoryczne, m.in.:

  • ich nauczyciele wymieniają doświadczenia m.in. w ramach cyklicznych spotkań: „Kreatywne Biesiady u WARSA i SAWY”, „Vademecum nauczyciela ucznia zdolnego”, „Letnie seminarium dla nauczycieli WARSA i SAWY”
  • uczestniczą w specjalnej ofercie zajęć i warsztatów prowadzonych przez samorządową placówkę doskonalenia nauczycieli – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES)
  • korzystają ze wsparcia doradcy metodycznego m.st. Warszawy
    w zakresie wspierania ucznia zdolnego
  • korzystają z opieki poradni psychologiczno – pedagogicznych, wchodzących w skład sieci poradni wspierających szkoły, które przystąpiły do programu
  • mają pierwszeństwo w dostępie do oferty edukacyjnej,
  • preferencje w Warszawskich Inicjatywach Edukacyjnych,
  • uczestniczą w forum wymiany informacji
  • mają możliwość udziału w specjalnych programach: np. WARS i SAWA grają w szachy

Wystawa prac plastycznych Dorośli -Dzieciom

Szanowni Państwo.
W imieniu Dyrekcji oraz własnym serdecznie zapraszam do udziału w wystawie prac plastycznych Dorośli – Dzieciom.

Regulamin:

Wystawa prac plastycznych (rysunek, malarstwo, grafika, fotografia i inne) wykonanych przez osoby dorosłe związane ze środowiskiem lokalnym szkoły

Celem wystawy jest zaprezentowanie uzdolnień oraz zainteresowań plastycznych dorosłych jako inspiracja dla działalności twórczej dzieci.

Uczestnikami wystawy mogą być rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, osoby spokrewnione z uczniami naszej szkoły oraz nauczyciele.

Prace plastyczne mogą być w dowolnym formacie oraz technice. Muszą być oprawione w ramy lub anty ramy (pleksa) i podpisane (na karteczce dokładnie przyczepionej do pracy na odwrocie): imię, nazwisko autora, telefon (potrzebny do zwrotu prac po zakończonej wystawie), technika wykonania, oraz tytuł.

Termin składania prac: do 15.01.2016 r. do sali 017, p. Anny Lis -Radosz lub do biblioteki szkolnej.

Prace będą wyeksponowane jako wystawa czasowa do dnia 17.06.2016r w budynku Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 ul. Leśnej Polanki 63/65 w Warszawie.

Komisja zastrzega sobie weryfikowanie zgłoszonych prac plastycznych.

Szkoła dołoży wszelkich starań, aby Państwa prace wróciły w stanie nienaruszonym, jednak nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zniszczenia.

Po zakończonej wystawie prace zostaną zwrócone właścicielom w terminie od 20-24.06.2016 r.

Opiekunem wystawy jest p. Anna Lis-Radosz

W razie jakichkolwiek pytań proszę o maila przez librus.

Serdecznie zapraszam.

Anna Lis-Radosz

Popołudnia filmowe

Popołudnia filmowe w bibliotece szkolnej; rok szkolny 2015/2016.

Popołudnia filmowe w bibliotece szkolnej to czas, aby obejrzeć dobry film w dobrym towarzystwie, a jednocześnie doskonała zabawa dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

Filmy wyświetlane są dwa razy w tygodniu – we wtorki i piątki. Są to w większości filmowe adaptacje książek dla dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem wartości artystycznych i poznawczych. Chcielibyśmy wykształcić  w młodych odbiorcach wartościowe nawyki i gusta oraz obudzić refleksję nad ważnymi tematami.

Alicja Drążewska

Danuta Gierczak

Przystąpienie naszej szkoły do Ogólnopolskiego Klubu Szkół Integracyjnych

oksiSzkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 przystąpiła do Ogólnopolskiego Klubu Szkół Integracyjnych. W dniach 22-23.10.2015r. odbył się zjazd założycielski klubu zorganizowany z inicjatywy Zespołu Szkół nr 2 w Elblągu, w którym udział wzięli przedstawiciele ponad 30 szkół z całej Polski. Naszą placówkę podczas dwudniowego spotkania reprezentowały: wicedyrektor – Magdalena Modrzewska oraz nauczyciele wspomagający – Anita Drewnik i Kalina Makowska.

 Pierwszego dnia przedstawiciele dyrekcji dyskutowali na tematy związane z organizacją kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele zaś uczestniczyli w sesjach warsztatowych poświęconych pracy z uczniami z ADHD oraz uczniami autystycznymi. Spotkania umożliwiły wymianę doświadczeń oraz poszerzenie wiedzy w zakresie ww. zagadnień.

 Drugiego dnia pobytu w Elblągu wszyscy członkowie OKSI wzięli udział w konferencji naukowej „(Nie)grzeczne dzieci”, w ramach której wykłady wygłosili: prof. dr hab. n.med. Tomasz Wolańczyk z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Agnieszka Borkowska – mama chłopca z Zespołem Aspergera, Lidia Domańska – pedagog specjalny, logopeda specjalizujący się w pracy z dziećmi autystycznymi oraz Piotr Tomankiewicz – prezes Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja”, tata autystycznego Marcina. Problem zaburzeń rozwojowych przedstawiony został przez prelegentów zarówno z perspektywy specjalisty (lekarza, terapeuty), jak również z punktu widzenia rodzica, na co dzień zmagającego się z chorobą dziecka.

 Spotkanie przedstawicieli szkół integracyjnych wzbogaciło naszą wiedzę dotyczącą metod i form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zainspirowało do wdrażania nowych rozwiązań.

 Dyrekcja Zespołu Szkół nr 2 w Elblągu przygotowała dla członków klubu upominki w postaci tablicy pamiątkowej, która zawiśnie wkrótce w holu głównym naszej szkoły.

 Pomysłodawcom i zarazem organizatorom przedsięwzięcia serdecznie dziękujemy!

Nowa placówka wsparcia dziennego, Pl. Światowida 3

info_um

Karta Dużej Rodziny

kdr1

Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie

Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy wydało już po raz drugi Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie. Publikacja zawiera aktualne informacje o ofercie m.st. Warszawy skierowanej do rodziców i ich dzieci w wieku od 6 do 12 lat.

Informator rodzinny – „Junior w Warszawie” – POBIERZ.

Informator można również pobrać ze strony www.informatorrodzinny.um.warszawa.pl


To już za nami…

I Warszawska Olimpiada Młodzieży w Szachach

UWAGA!

I Warszawska Olimpiada Młodzieży w Szachach dla Szkół Podstawowych w roku szkolnym 2015/16 już 19 kwietnia w naszej Szkole!

Eliminacje do Olimpiady odbędą się 13 kwietnia!

W eliminacjach biorą udział 4 zawodnicy wytypowani przez organizatora turnieju wg ustalonych kryteriów.

I. Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 154, ul. Leśnej Polanki 63/65, Warszawa

II. Termin 19.04.2016 r.

Zgłoszenie zawodników godz. 08:30

Rozpoczęcie rozgrywek godz.09:00

Organizator; Urząd Dzielnicy Białołęka, Szkolny Związek Sportowy

III. Sędzia Turnieju pan Ryszard Królikowski, sędzia klasy FIDE

IV. Uczestnictwo: W turnieju uczestniczą wyłonieni w eliminacjach reprezentacje szkół z poszczególnych dzielnic – mistrzowie dzielnic;

– drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej w wieku 13 lat i młodsi.

– drużyna składa się z 4 osób:

– I szachownica – chłopiec,

– II szachownica – chłopiec,

– III szachownica – chłopiec,

– IV szachownica – dziewczynka,

– kolejność zawodników w drużynie nie może ulec zmianie w trakcie rozgrywek.

– na dowolnej szachownicy chłopca może zostać zgłoszona dziewczynka.

– skład drużyny obowiązuje przez cały turniej.

V. System rozgrywek

– zawody przeprowadzone są w formie drużynowej.

– systemem szwajcarskim kontrolowanym na dystansie 7 rund

– tempo gry 15 min. na partię dla zawodnika

– kojarzenie komputerowe

VI. Punktacja zawodów

O miejscu drużyny decyduje w kolejności:

– punkty duże (meczowe 2, 1, 0),

– suma punktów zdobytych przez zawodników (wygrana – 1 pkt; remis – 0,5 pkt, przegrana – 0 pkt),

– wynik bezpośredniego spotkania,

– lepszy wynik na pierwszej, ewentualnie kolejnych szachownic,

– dodatkowy mecz po wyczerpaniu w/w kryteriów,

W zawodach obowiązują przepisy regulaminu WOM i Kodeksu Szachowego PZSzach.

Zarząd SZSWWM na posiedzeniu w dniu 18.09.2015 podjął uchwałę o zakazie występowania w strojach z emblematami klubów sportowych na wszystkich szczeblach rozgrywek Mazowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej oraz Warszawskiej Olimpiady Młodzieży w edycji szkolnej. Dopuszczalne są jedynie nazwa i logo szkoły. Zespoły nie stosujące się do powyższej uchwały nie będą dopuszczane do rozgrywek. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2016.

Przed zawodami opiekun każdego zespołu musi dostarczyć bezpośredniemu organizatorowi zawodów pisemne zgłoszenie szkoły do zawodów podpisane przez Dyrektora szkoły.

Organizatorzy:

Honorowy Patronat Burmistrza Białołęki

Dyrekcja Szkoły nr 154 w Warszawie

p. Bożena Sachrajda koordynator programu Wars i Sawa grają w Szachy

p. Iwona Biernat przewodnicząca Zespołu Wspierania Uzdolnień Uczniów

Polski Związek Szachowy

Szkolny Związek Sportowy

Zaproszenie na warsztaty Wiem, co jem, 29 marca

wcj

Rekolekcje wielkopostne, 14-15 marca

Rekolekcje wielkopostne odbędą się w dniach 14-15.03.2016 r. Są to dni wolne od zajęć dydaktycznych. Szkoła zapewnia uczniom opiekę świetlicową w godz. 6.30 – 18.00 w każdym z trzech budynków. O wyznaczonej porze uczniowie biorący udział w rekolekcjach udają się do kościoła pod opieką wychowawców klas:

I-III, godz. 10.00 – 12.00 (czas przeznaczony na dotarcie do kościoła, udział w rekolekcjach i powrót z kościoła)

IV–VI, godz. 12.00 – 14.00 (czas przeznaczony na dotarcie do kościoła, udział w rekolekcjach i powrót z kościoła)

Uczniowie, którzy nie biorą udziału w rekolekcjach przebywają w tym czasie w świetlicy.

W tych dniach szkolna stołówka wydaje dwudaniowy obiad.

Europejski Dzień Logopedy, 06.03.2016

POSŁUCHAJ: http://www.radiozamosc.pl/wiadomosc,1595,europejski-dzien-logopedy.html

Zebranie dyrekcji szkoły z rodzicami uczniów przyszłorocznych klas I

Szanowni Państwo, rodzice dzieci, które w roku szkolnym 2016/2017 rozpoczną naukę w klasie pierwszej!

Dyrekcja szkoły zaprasza na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w dniu 03.03.2016r. w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 przy ulicy Leśnej Polanki 63/65 o godz. 17.00.

Dzień Książki dla Afryki - zaproszenie

Serdecznie zapraszamy  całą Społeczność  Szkolną na „Dzień Książki dla Afryki”, który odbędzie się w piątek, 19 lutego, o godz. 17.00 w stołówce szkolnej.

Będzie to uroczyste zakończenie projektu edukacyjnego Unicef „MALI uczniowie idą do szkoły” oraz rozstrzygnięcie szkolnego konkursu literacko-plastycznego ”Książka dla Afryki”.

Podczas imprezy zostaną zaprezentowane i  zlicytowane  książki wykonane przez uczniów w ramach projektu.

Dodatkową atrakcją będzie możliwość obejrzenia  przedstawienia  „ Jaś i Małgosia” w wykonaniu uczniów  klasy 3c.

Po zakończonej akcji  zebrane pieniądze  zostaną przekazane na konto zbiórki otwartej na rzecz edukacji  dzieci w Mali.

Organizatorzy:

mgr Alicja Drążewska- nauczyciel bibliotekarz

mgr Hanna Dudycz- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

UWAGA!

W przypadku udziału w licytacji uczniów bez obecności opiekuna- wymagana jest pisemna zgoda rodzica.

Cena wywoławcza książek: 10 zł.

Szkolny konkurs literacko-plastyczny Książka dla Afryki

Zima w Mieście 2015/2016

Poniższe dokumenty składamy w szkole podczas zapisywania dziecka:

Karta uczestnika – POBIERZ

Informacja o zajęciach na pływalni – POBIERZ

*

W terminie od 7 stycznia 2016 r.  do wyczerpania miejsc,  Rodzic/ opiekun prawny składa w wybranej szkole wypełnioną kartę uczestnika Programu „Zima w Mieście 2016 r.” oraz uiszcza opłatę za wyżywienie.

KARTA UCZESTNIKA do pobrania ze stron www szkól podstawowych organizujących feryjne placówki edukacyjne, Urzędu Dzielnicy Białołęka www.bialoleka.waw.pl oraz wersji papierowej w sekretariatach szkół.

Program „Zima w Mieście – 2016” dla białołęckich uczniów realizowany będzie w terminie od 1 do 12 lutego 2016 r. w 12 feryjnych placówkach edukacyjnych, czynnych pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -17.00.

Dzieciom zostanie zapewniona opieka, wyżywienie oraz ciekawa oferta programowa pod okiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej. Bogaty program to zajęcia sportowe, rekreacyjne, artystyczne, edukacyjne, muzyczne kulturalne oraz liczne wycieczki i konkursy. Oferta  jest bardzo urozmaicona oraz dostosowana zarówno do wieku jak i zainteresowań uczestników. Co roku Białołęcki Ośrodek Sportu, Białołęcki Ośrodek Kultury oraz Biblioteki przygotowują specjalną ofertę feryjna zarówno dla uczestników indywidualnych jak i grup zorganizowanych. Udział w zajęciach jest bezpłatny.

Z programu Zima w Mieście mogą korzystać uczniowie warszawskich szkół (obowiązek posiadania legitymacji szkolnej) oraz uczniowie mający stałe miejsce zamieszkania (zameldowania) w Warszawie.

Uczestnik programu w feryjnej placówce edukacyjnej otrzymuje dwa posiłki, w tym jeden ciepły oraz bezpłatne napoje. Rodzice (opiekunowie) ucznia wnoszą opłatę za posiłki w wysokości 7 złotych dziennie.

Warunkiem przyjęcia dziecka do feryjnej placówki wypoczynku jest wypełnienie, złożenie karty uczestnika w sekretariacie szkoły objętej programem Zima w Mieście oraz uiszczenie opłaty za posiłki, gotówką (z góry za cały turnus). Dzienna stawka żywieniowa wynosi 7 zł.

Z posiłków korzystają wszyscy uczestnicy. Dopuszcza się wyjątki w przypadku zaleceń lekarskich. Dzieci, które nie mogą korzystać z wyżywienia zbiorowego ze względu na wskazania lekarskie (zaświadczenie), korzystają z posiłków przyniesionych z domu.

Z odpłatności za posiłki zwolnione są dzieci korzystające z bezpłatnych lub częściowo płatnych posiłków w ciągu roku szkolnego na mocy decyzji dyrektora szkoły lub Ośrodka Pomocy Społecznej, na podstawie zaświadczenia z macierzystej szkoły. Dzieci, które nie mogą korzystać z wyżywienia zbiorowego ze względu na wskazania lekarskie (zaświadczenie), nie wnoszą opłat za posiłki.

Zwroty opłat za niewykorzystane przez dziecko posiłki dokonywane będą po zakończeniu edycji programu na zasadach określonych przez daną placówkę, na pisemny wniosek rodzica ze wskazaniem dni nieobecności dziecka.

W szkołach uczestniczących w akcji sprawowana będzie także opieka nad dziećmi 6-letnimi, chodzącymi do szkolnych oddziałów przedszkolnych, ale nie w ramach programu Zima w Mieście. Dla dzieci z tych oddziałów obowiązuje inna opłata za posiłki (szczegółowych informacji udzielą szkoły).

Liczba miejsc w danej placówce jest ograniczona. Zapisy prowadzone będą do wyczerpania miejsc.

W przypadku dużego zainteresowania i przekroczenia dziennych limitów miejsc, placówki zastrzegają sobie możliwość wpisania uczestnika na listę rezerwową. Liczy się kolejność złożonych i zapłaconych kart. Pierwszeństwo w zapisach mają osoby chętne do udziału w wypoczynku w wymiarze pełnych tygodni. Dzieci mogą uczestniczyć w programie „Zima w Mieście” na terenie całego m.st. Warszawy, niezależnie od Dzielnicy zamieszkania. Szczegółową listę punktów, które będą prowadziły półkolonie będzie można znaleźć na stronie internetowej Urzędu m.st. Warszawy: www.um.warszawa.pl

Wykaz placówek – POBIERZ

***

Sukces naszych uczniów w Międzyszkolnym Turnieju Szachowym - Białołęka 2015

12 grudnia 2015 r., w Gimnazjum nr 121 przy ul. Płużnickiej, odbył się Międzyszkolny Turniej Szachowy – BIAŁOŁĘKA 2015 pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Białołęka.

W turnieju wzięło udział 39 zawodników reprezentujących szkoły podstawowe z dzielnicy Białołęka. Naszą szkołę – SP 154 im. P. E. Strzeleckiego – reprezentowało 7 zawodników.

Skład reprezentacji naszej szkoły w kolejności wyników końcowych:

– CZERWIŃSKI BARTŁOMIEJ – 2. miejsce w klasyfikacji indywidualnej,

– ADAMEK PAWEŁ – 7. miejsce w klasyfikacji indywidualnej,

– JÓŹWIK MARCEL,

– CZERWIŃSKI MACIEJ,

– BOROWSKI PAWEŁ,

– ZAKRZEWSKI ADAM

– KURANT MAJA – najmłodsza reprezentantka naszej szkoły i najmłodsza dziewczynka na turnieju.

Nasi uczniowie drużynowo wywalczyli dla naszej szkoły 3 puchary :

„ Międzyszkolny Turniej Szachowy – III miejsce – klasy 1-3, chłopcy ”

„ Międzyszkolny Turniej Szachowy – I miejsce – klasy 1-3, dziewczęta ”

„ Międzyszkolny Turniej Szachowy – I miejsce – klasy 4-6, chłopcy ”

Turniej odbył się zgodnie z przepisami Kodeksu Szachowego dla szachów szybkich. Każdy z zawodników rozegrał 7 rund.

Turniej rozpoczął się o godz. 10.00 i trwał do godz. 14.30, po czym nastąpiło podsumowanie i uroczyste wręczenie medali dla najlepszych zawodników oraz pucharów dla najlepszych szkół.

Po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy jedną z najlepiej grających w szachy szkół podstawowych na Tarchominie i całej Białołęce!

Akcja Bezpiecznie do szkoły

W  dniach  14-18  grudnia w naszej szkole organizowana będzie akcja  „Bezpiecznie do szkoły”.

Akcja  kierowana  jest zarówno do dzieci jak i dorosłych (rodziców i nauczycieli), na których ciąży obowiązek edukacji najmłodszych uczestników ruchu drogowego.

W ramach akcji zostaną przeprowadzone następujące działania:

1. Wychowawcy klas przeprowadzą pogadankę na temat podstawowych  zasad bezpieczeństwa dziecka w ruchu drogowym.

2 Uczniowie własnoręcznie wykonają ulotki z hasłami :

„Do szkoły idziemy, bezpieczni być chcemy”
„Bezpieczeństwo to cel podróży naszej rodziny”
„Nawet na krótkie trasy zawsze- mamo, tato – zapinaj mi pasy”
„Bez odblasku o zmroku nie robię nawet kroku”
„Gdy wieczorem pójdziesz drogą, noś się żółto- odblaskowo’
„Noś swój odblask duży, mały, a do domu wrócisz cały”
„Do klasy przez pasy”
„Gdy przed szkołą prawidłowo parkujesz, myśląc o innych szacunek okazujesz”

3. W dniach 14-18 grudnia od godz. 07.45 do 08.00, chętni uczniowie klas szóstych, wraz z opiekunem, będą na parkingu szkolnym rozdawać ulotki przyjeżdżającym rodzicom.

Dyżur opiekuńczo-wychowawczy w dniach 23.12. – 31.12.

Szanowni Państwo!

Dni 23-24.12. oraz 28-31.12.2015 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych. Szkoła zapewnia dzieciom opiekę, organizując dyżur w budynku głównym przy ulicy Leśnej Polanki  63/65.

Godziny dyżurów opiekuńczo-wychowawczych:

23.12.; 28-30.12. godz.  6.30 – 18.00

24.12. i 31.12. godz. 6.30 – 13.00

We wszystkich ww. dniach w szkolnej stołówce dzieci będą mogły zjeść zupę.

Budynki  szkoły przy ulicy Aluzyjnej oraz Sprawnej będą w ww. dniach zamknięte.

Tydzień Integracji

Program Książki naszych marzeń

 Program „Książki naszych marzeń” realizowany w roku szkolnym 2015/2016 ma na celu przede wszystkim umożliwienie zakup książek do bibliotek szkolnych w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijanie ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych. W ramach programu wsparcie finansowe na zakup książek przysługuje organom prowadzącym publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej. Organami prowadzącymi szkoły najczęściej są gminy, i to one w praktyce dostaną dotację celową, przeznaczoną na zakup książek. Warunkiem udzielenia wsparcia będzie zapewnienie przez organy prowadzące szkoły 20 proc. wkładu własnego na realizację zakupów.

 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 w Warszawie znalazła się na liście szkół, którym zostało przyznane dofinansowanie zakupu książek. Kwota tego dofinansowania to 2170,00 zł.

 Działania, które zostały podjęte w ramach programu, poprzedziły złożenie wniosku dn. 23.06.2015r. Uczniowie Samorządu Szkolnego wraz z nauczycielkami bibliotekarkami uczestniczyły przy tworzeniu filmu „Książki naszych marzeń”. Nasza szkoła wzięła udział w konkursie „Książki naszych marzeń” organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Głównym celem konkursu była popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcenie do podejmowania działań na rzecz zwiększenia zainteresowania czytaniem książek wśród uczniów. Konkurs umożliwiał uczniom wybór książek, o przeczytaniu których marzą. Stworzona została lista 50 książek, do których chcieliby mieć oni dostęp w szkolnej bibliotece. Uczniowie przygotowali krótki film uzasadniający dlaczego właśnie nasza szkoła powinna zostać wyposażona we wszystkie książki z listy. W Styczeń 2015 r.  – otrzymaliśmy dyplomu  za uczestnictwo od Minister Edukacji Narodowej Joanny Kluzik-Rostowskiej. 3.03.2015 r. – 13.03.2015 r. uczestniczyliśmy w Ogólnopolskich Wyborach Książek. Prezentacja multimedialna została zamieszczona na stronie Inetrnetowej szkoły oraz wysłana wraz ze sprawozdaniem do Ministerstwa Edukacji Narodowej.

 Te starania potwierdzają jak duże znaczenie ma wzbogacenie księgozbioru o nowe pozycje.   Przekazanie wsparcia finansowego następuje 14 dni od podpisania umowy lub w terminie uzgodnionym z dyrektorem szkoły (MKiDN). Środki budżetu państwa realizowane w ramach programu „Książki naszych marzeń” można wykorzystać do 31 grudnia 2015 r.

Danuta Gierczak

Lekcja akceptacji

W dniach od 1 do 11 grudnia istnieje możliwość wzięcia udziału w „lekcji akceptacji” organizowanej  w szkolnej bibliotece. Podczas trwania lekcji jej uczestnicy poznają podstawowe zagadnienia z zakresu funkcjonowania osób z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami, ze szczególnym naciskiem na ich trudności związane z radzeniem sobie we współczesnym świecie oraz w kontaktach z otoczeniem. Każdy będzie mógł przez chwilę poczuć, w jaki sposób osoba z autyzmem, niewidoma, głuchoniema odbiera świat i reaguje na różne bodźce. Wszystkich chętnych uczniów, rodziców, nauczycieli zapraszamy w godzinach pracy biblioteki!

Dodatkowo zachęcamy do spaceru ulicą Integracyjną w budynku głównym szkoły, gdzie zostaną zaprezentowane plakaty wykonane przez uczniów, związane z tematyką obchodzonych w naszej szkole uroczystości: Europejski Tydzień Autyzmu oraz Dzień Integracji.

lekcja

Drużynowe Mistrzostwa Mazowsza Szkół Podstawowych w Szachach

21 listopada 2015 r. w Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 119 w Warszawie odbyły się Drużynowe Mistrzostwa Mazowsza Szkół Podstawowych w Szachach.

W zawodach brały udział 92 drużyny ze szkół podstawowych z Mazowsza, m.in. szkoły z Chylic, Pułtuska, Grodziska Mazowieckiego, Węgrowa i Ciechanowa. W sumie zagrało 390 zawodników. Naszą Szkołę reprezentowała jedna drużyna złożona z  5 uczniów.

Skład reprezentacji naszej szkoły w kolejności na szachownicach:

  1.  Czerwiński Bartłomiej  –  kl. VI H
  2.  Paweł Borowski    – kl. IV F
  3.  Michał Drabik     – kl. IV D
  4.  Julia Wójcicka   – kl. VI H
  5.  Paweł Adamek    – kl. IV D

Szczególne podziękowania należą się jedynej reprezentantce naszej szkoły – Julce, dzięki której zyskaliśmy 3 pkt więcej do punktacji generalnej.

Nasza drużyna  dzielnie grała, uzyskując następujące wyniki:

– drużynowo – zajęliśmy 37 miejsce na 92 drużyny biorące udział w rywalizacji

– indywidualnie – Bartłomiej Czerwiński – 35 miejsce na 390 zawodników  (na osiem rund przegrał tylko jedną rundę z brązowym medalistą Mistrzostw Polski Juniorów).

Zawody odbyły się zgodnie z przepisami Kodeksu Szachowego dla szachów szybkich. Każdy z zawodników rozegrał  8 rund.

Turniej rozpoczął się o godz. 10.00 i trwał do godz. 17.00,  po czym nastąpiło podsumowanie wyników i oficjalne zakończenie z wręczeniem nagród.

Europejski Tydzień Autyzmu, Dzień Integracji

autyzm

EUROPEJSKI TYDZIEŃ AUTYZMU ORAZ DZIEŃ INTEGRACJI W NASZEJ SZKOLE

W GRUDNIU już kolejny raz angażujemy się czynnie w Europejski Tydzień Autyzmu (pierwszy tydzień grudnia) oraz świętujemy Dzień Integracji (w tym roku –  8 grudnia), kiedy to łączymy się z wszystkimi, którzy żyją obok nas ze swoimi trudnościami.

INTEGRACJA to dziesięć liter, w których zawarta jest przyszłość dzieci pokrzywdzonych przez los, szansa na bycie pełnoprawnym członkiem klasy, zespołu, a wreszcie społeczeństwa…

Jesteśmy szkołą z oddziałami integracyjnymi, dlatego w sposób szczególny winniśmy pochylać się nad zagadnieniami dotyczącymi szeroko pojętej integracji. Zapraszamy wszystkich do wspólnego świętowania poprzez zaangażowanie. Zwracamy się szczególnie do wychowawców klas, rodziców i uczniów, aby każdy uświadomił sobie, czym jest niepełnosprawność i z czym muszą borykać się na co dzień ludzie dotknięci ograniczeniami w prawidłowym funkcjonowaniu. Niech każda klasa wspólnymi siłami wykona plakat, który będzie przedstawiał jedną spośród niepełnosprawności. Pomysł, technika wykonania to indywidualna, dowolna koncepcja każdej klasy (wymiar plakatu A2). Każdej klasie zostanie przyporządkowany temat. Czas wykonania plakatu – do 30 listopada. Wszystkie prace zostaną umieszczone w miejscu szczególnym na tzw. Ulicy Integracyjnej, podczas trwania Europejskiego Tygodnia Autyzmu i Dnia Integracji.

  1. Autyzm – klasa 1a, 1g, 2h, 3f, 4g, 5g, 6f
  2. Zespół Downa – klasa 1b, 2a, 2i, 3g, 5a, 5h, 6g
  3. Niewidomi i słabowidzący – klasa 1c, 2b, 3a, 4a, 5b, 6a, 6h
  4. Głuchoniemi, niedosłyszący – klasa 1d, 2c, 3b, 4b, 5c, 6b
  5. Niepełnosprawność ruchowa – klasa 1e, 2d, 3c, 4c, 6c, 5d
  6. Niepełnosprawność intelektualna – klasa 1f, 2e, 3d, 4d, 5e, 6d
  7. Zespół Aspergera – klasa 2f, 2g, 3e, 4f, 5f, 6e

Organizatorzy

Agnieszka Łoń

Agnieszka Grabara

Katarzyna Stefaniuk

Zaproszenie na warsztaty Wiem, co jem

wiemcojem

Program spotkania
17.30 Powitanie
17.40 Prezentacja zasad prawidłowego żywienia ucznia
18.10 Warsztaty kulinarne. Rodzice przygotują przykładowe śniadania
19.10 Dobre praktyki żywienia w szkole. Dyskusja

Prowadzenie
Marta Widz – inicjatorka i koordynatorka kampanii społecznej „Wiem, co jem”, Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
dr inż. Marta Jeruszka-Bielak – specjalistka ds. żywienia, Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie
Katia Roman-Trzaska – Little Chef Szkoła Gotowania dla Dzieci
Prosimy o potwierdzenie obecności na adres wiemcojem@um.warszawa.pl do 20 listopada 2015 r. W treści należy podać dzielnicę i numer szkoły, do której uczęszcza dziecko.

www.wiemcojem.um.warszawa.pl

Ogólnopolski Tydzień Bezpłatnych Konsultacji Zakres Integracji Sensorycznej

 Już po raz 4 przyłączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej pod nazwą „Ogólnopolski Tydzień Bezpłatnych Konsultacji Zakres Integracji Sensorycznej”.  Zachęcamy rodziców do korzystania z konsultacji. Zapisy odbywają się drogą elektroniczną przez Librusa bądź  telefonicznie:

Agnieszka Łoń tel 608 087 410

Tomasz Dyk 516 491 000

tydzien_si

Sprawozdanie z Dnia Papieskiego

W dniach 19 i 20 października po raz pierwszy w naszej szkole obchodziliśmy XV Dzień Papieski „Jan Paweł II – Patron Rodziny”. Koordynatorem przedsięwzięć jest Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia. W trakcie Dnia Papieskiego zbierane są pieniądze na stypendia dla zdolnej polskiej młodzieży z niezamożnych i ubogich rodzin.

Cała nasza szkoła zaangażowała się w tym dniu.

1/ Uczniowie ze szkolnego Koła Caritas kwestowali na rzecz fundacji. Zebrano 400 zł do puszek.

2/ W szkolnym radiowęźle można było usłyszeć najważniejsze informacje na temat Dnia Papieskiego oraz prowadzonej akcji.

3/ W aktualnościach na naszej stronie internetowej szkoły umieszczono plan działań podczas uroczystości, dzięki któremu można było czynnie włączyć się w obchody tego dnia.

4/ W holu głównym szkoły znajdowała się gazetka upamiętniająca postać Papieża Św. Jana Pawła II.

5/ Momentem kulminacyjnym był mecz charytatywny „Nauczyciele kontra rodzice”.

Piękna idea zapoczątkowana przez wspaniałego człowieka, Papieża Polaka – Św. Jana Pawła II oraz szczytny cel i czynny udział osób z naszego środowiska potwierdza zasadność działań i organizacji Dnia Papieskiego w naszej szkole. Wartość przedsięwzięcia niech ubogaca nas, przyszłe pokolenia i daje nadzieję, siłę, wiarę oraz równe szanse najbardziej potrzebującym…

Organizatorzy:

Daniela Różycka

Artur Łyczak

Katarzyna Stefaniuk

Październik - Międzynarodowy Miesiąc AAC

aac1

Co to jest komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)?

AAC (Augmentative and Alternative Communication) oznacza wszelkie działania, których celem jest pomoc w porozumiewaniu się osobom niemówiącym lub posługującym się mową w ograniczonym stopniu. Zamiast wypowiadanych słów i zdań mogą one używać znaków graficznych (piktogramów, obrazków, symboli), znaków manualnych (gestów) lub znaków przestrzenno-dotykowych (np. przedmiotów). Dzięki temu mogą dokonywać wyborów, podejmować decyzje, pytać, opowiadać, wyrażać myśli i uczucia – pokonywać bariery w porozumiewaniu się i stawać się niezależnymi.

Kto może potrzebować AAC?
Użytkownikami wspomagających sposobów porozumiewania się są dzieci, młodzież i dorośli, którzy słyszą, ale nie mogą nauczyć się mowy lub nie mogą jej używać przez całe życie lub tylko w pewnym okresie. Są to m.in. osoby z porażeniem mózgowym, specyficznymi zaburzeniami mowy, upośledzeniem umysłowym, autyzmem, chorobami genetycznymi, ale także osoby po urazach mózgu. W stosunku do małych dzieci z zaburzeniami rozwoju, u których mowa nie rozwija się o czasie używa się komunikacji wspomagającej, aby utorować rozwój języka i mowy, jeśli tylko warunki neurobiologiczne u dziecka na to pozwolą.

Na czym polega pomoc osobom niemówiącym?
Dla każdej niemówiącej osoby zespół specjalistów buduje indywidualny system komunikacji, aby mogła ona używać zamiast mowy jakiegoś systemu znaków (gestów, piktogramów, symboli, pisma). Oznacza to wiele działań takich jak: dobór znaków, budowanie osobistych pomocy do komunikacji, nauka wybierania i wskazywania, instruowanie partnerów rozmowy, wyposażenie osoby niemówiącej w odpowiednie urządzenia elektroniczne czy komputer, które użyczą jej głosu (tzw. technologia wspomagająca), a także (w przypadku osób niepełnosprawnych ruchowo) zaaranżowanie odpowiedniego siedziska, w którym użytkownik AAC będzie zdolny korzystać z dostarczonych pomocy.

Czym jest technologia wspomagająca (Assistive Technology, AT)?
To wszystkie rozwiązania z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, jakie pomagają osobie z niepełnosprawnością pokonać bariery w codziennym życiu i osiągnąć niezależność. Niezależność w porozumiewaniu się może zapewnić komputer lub urządzenie do komunikacji z mową nagrywaną lub syntezowaną oraz odpowiednim oprogramowaniem zapewniającym dostęp do znaków, symboli, czy liter. Komputer zwykle musi być wyposażony w specjalistyczne peryferia, które zastąpią mysz, czy klawiaturę, jakich nie może obsłużyć osoba z poważniejszą ruchową niepełnosprawnością.

Kto udziela pomocy w zakresie AAC i AT?
Źródłem pomocy z zakresu AAC i AT na świecie są specjalistyczne ośrodki diagnostyczne i rehabilitacyjne, szkoły specjalne, zespoły wczesnego wspomagania rozwoju, poradnie rehabilitacyjne dla osób po uszkodzeniach mózgu, specjalistyczne poradnie logopedyczne. Diagnozę i terapię prowadzą tam zespoły specjalistów: logopeda, nauczyciel,  psycholog, fizjoterapeuta, specjalista technologii wspomagającej.  AAC w Polsce dopiero się rozwija. Niewiele szkół wyższych gwarantuje swoim studentom naukę tych metod. W niewielu placówkach terapeutycznych czy edukacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych AAC jest używane powszechnie, w sposób standardowy, z udziałem zespołu specjalistów. Dlatego właśnie powstało Stowarzyszenie „Mówić bez Słów”, które propaguje wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się. Stara się ono o lepszą dostępność terapeutów AAC w różnych regionach naszego kraju.

aac2

przydatne strony:www.aac.org.pl,

stowarzyszenie „Mówić bez słów”

organizatorzy: Katarzyna Stefaniuk, Agnieszka Łoń, Anna Stopa

Flash mob podczas Warszawskiego Dnia Dobrego Jedzenia

 28.10.15 r. (środa) w godz. 12.30 – 12.35 podczas przerwy ustawimy się w najdłuższej kolejce przed sklepikiem szkolnym „Smakojamą”. Każdy, kto ustawi się wzdłuż wyznaczonej linii rozpocznie konsumpcję przyniesionej z domu gruszki lub jabłka. Osoby chętne, które chcą się przyłączyć do akcji mogą otrzymać owoc na miejscu przed sklepikiem. Całość akcji trwa 5 minut, 5 cennych minut świętowania  Warszawskiego Dnia Dobrego Jedzenia. Udział osoby w akcji jest równoznaczny ze zgodą na publikowanie wizerunku na stronie internetowej szkoły. Celem akcji jest dobra zabawa!

 Flash mob (ang. dosł. błyskawiczny tłum) – określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków.

 W akcji uczestniczą ludzie znający jedynie jej termin i planowane działanie. Zazwyczaj akcje takie organizowane są za pośrednictwem Internetu.

Dzień Papieski w naszej szkole

 dpW tym roku po raz pierwszy w naszej szkole będzie obchodzony Dzień Papieski.

20 października czynnie włączymy się w obchody tego szczególnego dnia.

 Od roku 2001 obchodzony jest w Kościele Rzymskokatolickim w Polsce Dzień Papieski – dzień wdzięczności, łączności duchowej z Ojcem Świętym Janem Pawłem II i promocji jego nauczania. Przypada w niedzielę przed 16 października – dniem wyboru kardynała Karola Wojtyły na następcę Świętego Piotra. Koordynatorem przedsięwzięć jest Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. W trakcie Dnia Papieskiego zbierane są pieniądze na stypendia dla zdolnej polskiej młodzieży z niezamożnych i ubogich rodzin.

 Tematem Dnia Papieskiego w roku 2015 jest „Jan Paweł II – Patron Rodziny”.

 „Niezależnie od najwznioślejszej nawet działalności intelektualnej czy społecznej, człowiek znajduje pełnię swojego rozwoju, swą pełną realizację, niczym niezastąpione bogactwo w rodzinie. Tutaj bardziej niż w jakiejkolwiek dziedzinie życia, rozgrywa się naprawdę los człowieka”.            

Familiaris Consortio – Adhortacja Apostolska Jana Pawła II

o zadaniach rodziny chrześcijańskiej we świecie współczesnym.

 W dniach 19 i 20 października, dzieci ze Szkolnego Koła Caritas będą prowadziły zbiórkę do puszek na terenie szkoły (przy ul. Leśnej Polanki i Sprawnej), na wsparcie fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”, która zbiera środki na stypendia dla dzieci z biednych rodzin.

 Punktem kulminacyjnym obchodów Dnia Papieskiego w naszej szkole będzie „Wielki Mecz Charytatywny Nauczyciele vs Rodzice”, który odbędzie się na boisku szkolnym we wtorek 20.10.2015 r. o godzinie 20.00. Zapraszamy do kibicowania i daru serca.

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

Rekrutacja do placówek wychowania pozaszkolnego

Zapisy dzieci do świetlicy szkolnej. Karta zapisu dziecka do świetlicy

Karta zapisu dziecka do świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2015-2016

KLIKNIJ, ABY POBRAĆ

 Zapisy dzieci do świetlicy szkolnej będą trwały do 20 czerwca.

Wypełniony wniosek zapisu dziecka do świetlicy szkolnej  można pobrać ze strony szkoły z zakładki aktualności oraz z sal świetlicowych: 027 przy ul.Leśnej Polanki i 09 przy ul. Sprawnej 28 oraz w świetlicy przy ul.Aluzyjnej 22.

Wypełnione wnioski zapisu dziecka do świetlicy szkolnej należy składać wg następujących wytycznych:

  • karty dzieci z rocznika 2009 i II-giej połowy 2008 w sali świetlicowej nr 027 przy ul. Leśnej Polanki
  • karty dzieci z obecnych oddziałów przedszkolnych oraz kl.If, Ig,Ih, Ii w świetlicy przy ul. Aluzyjnej 22
  • karty dzieci z kl.Ia, Ib, Ic, Id, Ie oraz IIe, IIf, IIg w świetlicach 06,08,09 przy ul.Sprawnej 28
  • karty dzieci z kl.IIa, IIb, IIc, IId w świetlicy 013 przy ul.Leśnej Polanki

Rozpoczęcie roku szkolnego

 Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2015/2016 odbędzie się w dniu 01.09.2015 r. w budynku przy ulicy Leśnej Polanki w godzinach:

9.00 – klasy I – II

10.00 – klasy III – IV

11.00 – klasy V – VI

 Prosimy o przybycie 15 min. przed rozpoczęciem uroczystości.

 Szczegółowe informacje dotyczące miejsca spotkania uczniów z wychowawcą (nr sali) znajdziecie Państwo poniżej:

KLASY I – II

8:45 – zbiórka uczniów z wychowawcami klas przed przydzielonymi salami.

8:50 – przybycie wychowawców z klasami na salę gimnastyczną i zajęcie wyznaczonych miejsc.

9:00 – uroczysty apel.

Po zakończonym apelu spotkanie z wychowawcami klas w wyznaczonych salach:

  • Klasa I a – 011
  • Klasa I b – 09
  • Klasa I c – 07
  • Klasa I d – 102
  • Klasa I e – 103
  • Klasa I f – 107
  • Klasa I g – 108
  • Klasa II a – 204
  • Klasa II b – 104
  • Klasa II c – 207
  • Klasa II d – 109
  • Klasa II e – 027
  • Klasa II f – 210
  • Klasa II g – 203
  • Klasa II h – 202
  • Klasa II i – 208

KLASY III – IV

9:45 – zbiórka uczniów z wychowawcami klas przed przydzielonymi salami.

9:50 – przybycie wychowawców z klasami na salę gimnastyczną i zajęcie wyznaczonych miejsc.

10:00 – uroczysty apel.

Po zakończonym apelu spotkanie z wychowawcami klas w wyznaczonych salach:

  • Klasa III a – 104
  • Klasa III b – 204
  • Klasa III c – 07
  • Klasa III d – 09
  • Klasa III e – 011
  • Klasa III f – 103
  • Klasa III g – 102
  • Klasa IV a – 205
  • Klasa IV b – 111
  • Klasa IV c – 107
  • Klasa IV d – 108
  • Klasa IV e – 109
  • Klasa IV f – 030
  • Klasa IV g – 202

KLASY V – VI

10:45 – zbiórka uczniów z wychowawcami klas przed przydzielonymi salami.

10:50 – przybycie wychowawców z klasami na salę gimnastyczną i zajęcie wyznaczonych miejsc.

11:00 – uroczysty apel.

Po zakończonym apelu spotkanie z wychowawcami klas w wyznaczonych salach:

  • Klasa V a – 104
  • Klasa V b – 07
  • Klasa V c – 09
  • Klasa V d – 011
  • Klasa V e – 102
  • Klasa V f – 103
  • Klasa V g – 107
  • Klasa Vh – 108
  • Klasa VI a – 204
  • Klasa VI b – 109
  • Klasa VI c – 111
  • Klasa VI d – 202
  • Klasa VI e – 203
  • Klasa VI f – 207
  • Klasa VI g – 208
  • Klasa VI h – 210

 Ze względów organizacyjnych zwracamy się z prośbą, aby po pozostawieniu dziecka pod opieką wychowawców rodzice udali się do sali gimnastycznej wejściem od strony boiska szkolnego.

Zajęcia adaptacyjne dla uczniów klas I

Zajęcia adaptacyjne dla klas pierwszych odbędą się 31 sierpnia 2015 r.

w budynku szkoły przy ul. Aluzyjnej 22:

– klasa I a, wych. mgr Barbara Rymuszka, godz. 11.00, sala nr 4;

– klasa I b, wych. mgr Katarzyna Beniuk, godz. 10.00, sala nr 4;

– klasa I c, wych. mgr Aneta Jurek, godz. 10.00, sala nr 2;

– klasa I d, wych. mgr Lidia Karasińska, godz. 11.00, sala nr 3;

– klasa I e, wych. mgr Beata Zagórowska, godz. 10.00, sala nr 3;

– klasa I f, wych. mgr Anna Grzybowska, godz. 11.00, sala nr 2;

w budynku szkoły przy ul. Sprawnej 28:

– klasa I g, wych. mgr Aneta Sobolewska, godz. 10.00, sala nr 2.

Serdecznie zapraszamy !!!

Wychowawcy klas

Legitymacje dla klas I

Szanowni Państwo, prosimy o dostarczenie w dniu adaptacyjnym (31.08.2015 r.) do wychowawcy klasy zdjęcia niezbędnego do wyrobienia legitymacji szkolnej (1 szt, zdjęcie kolorowe, legitymacyjne, na odwrocie podpisane: imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, klasa).

Spotkanie rodziców uczniów przyszłych klas pierwszych z Dyrekcją, 27.08.2015

Spotkanie rodziców uczniów przyszłych klas pierwszych z Dyrekcją Szkoły odbędzie się 27.08.2015 r. o godzinie 17:00 w stołówce szkolnej.

Dofinansowanie opieki dla zdrowego dziecka, którego rodzic jest niepełnosprawny

WARSZAWSKIE CENTRUM POMOCY RODZINIE – STOŁECZNE CENTRUM OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INFORMUJE, IŻ W ROKU 2014 JEST REALIZATOREM PROGRAMU „AKTYWNY SAMORZĄD”, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie do opłat za zapewnienie opieki dla osoby zależnej:

Moduł I Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez  zapewnienie opieki dla osoby zależnej.

1. Wnioskodawcą może być osoba niepełnosprawna, która:

  • posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności,
  • jest aktywna zawodowo (tzn. jest zatrudniona lub jest zarejestrowana w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna lub jest zarejestrowana w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu),
  • pełni rolę opiekuna prawnego dziecka.

2. Wysokość maksymalnego dofinansowania ze środków PFRON w 2014 r. wynosi 200 zł miesięcznie, nie więcej niż 2.400 zł w ciągu roku, tytułem kosztów opieki nad każdą osobą zależną (dzieckiem).

3. Wysokość minimalnego udziału własnego osoby niepełnosprawnej wynosi 15%.

Wnioski i załączniki:

  • Wniosek dla osoby dorosłej
  • Oświadczenie o wysokości dochodów
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Pozostałe dokumenty, które należy złożyć wraz z wnioskiem:
  • Kserokopia aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu  niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
  • Kserokopia aktu urodzenia dziecka/dzieci,
  • Zaświadczenie potwierdzające fakt uczęszczania każdego dziecka do żłobka/przedszkola oraz wysokość kosztów opieki nad każdym dzieckiem, wystawione przez właściwą placówkę,
  • W przypadku osoby niezatrudnionej zaświadczenie potwierdzające rejestrację w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy lub jako osoba bezrobotna, W przypadku osoby zatrudnionej/uczącej się – zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie/poziom kształcenia wystawione przez pracodawcę/szkołę/uczelnię