Do wakacji pozostało:

dni
1
8
6
godz.
1
5
min.
2
0
sek.
0
0

***

Zima w Mieście

 Zapisy (pobranie, złożenie karty uczestnika + uiszczenie opłaty za posiłki) prowadzone będą w sekretariacie szkoły w dniach:

15 – 23, 29 – 31 grudnia br. oraz 7 – 14 stycznia 2015r.

W przypadku dużego zainteresowania i przekroczenia dziennych limitów miejsc, szkoła zastrzega sobie możliwość wpisania na listę rezerwową.

 Liczy się kolejność złożonych i opłaconych kart.

 Regulamin uczestnictwa w programie dostępny jest w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły: www.sp154.waw.pl

Feryjne Placówki Edukacyjne programu Zima w Mieście 2015 w Dzielnicy Białołęka

zima

Dni wolne od zajęć dydaktycznych

Szanowni Państwo!

Dni: 22 – 24.12.2014 r., 29 – 31.12.2014 r., 02.01.2015 r., 05.01.2015 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych. We wszystkich ww. dniach szkoła organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w budynku przy ulicy Leśnej Polanki 63/65 w następujących godzinach:

  • 22 – 23.12.2014 r. – godz. 6.30 – 18.00
  • 24.12.2014 r. – godz. 6.30 – 13.00
  • 29 – 30.12.2014 r. – godz. 6.30 – 18.00
  • 31.12.2014 r. – godz. 6.30 – 13.00
  • 02.01.2015 r. – godz. 6.30 – 18.00
  • 05.01.2015 r. – godz. 6.30 – 18.00

We wszystkich ww. dniach w stołówce szkolnej wydawana będzie wyłącznie zupa.

Konkurs Książki naszych marzeń

„Nakręćmy się na czytanie!”

Nasza szkoła wzięła udział w konkursie „Książki naszych marzeń”, organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Głównym celem konkursu była popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcenie do podejmowania działań na rzecz zwiększenia zainteresowania czytaniem książek wśród uczniów.

Konkurs umożliwiał uczniom wybór książek, o przeczytaniu których marzą. Stworzona została lista 50 książek, do których chcieliby mieć oni dostęp w szkolnej bibliotece.

Uczniowie przygotowali krótki film uzasadniający, dlaczego właśnie nasza szkoła powinna zostać wyposażona we wszystkie książki z listy.

Liczyła się kreatywność, zabawa, radość i chęć czytania.

Oto wynik prac naszych uczniów:

1.Najlepsi przyjaciele autor: Moni Nilsson
2.Moja mama Gorylicaautor: Frida Nilsson
3.Kto straszy, Albercie? autor: Gunilla Bergström
4.Kajtek i Miśautor: Jujja Wieslander, Tomas Wieslander
5.Rycerze i smokiautor: Christina Björk
6.Dobro i zło, co to takiego? autor: Oscar Brenifier
7.Brązowa księga. Detektywistyczne łamigłówki Lassego i Mai autor: Martin Widmark
8. „Trzynastka na karku” Katarzyna Majger
9.Tajemnica hotelu autor: Martin Widmark
10.Tajemnica diamentów autor: Martin Widmark
11.Tajemnica kawiarni autor: Martin Widmark
12.Tajemnica cyrku autor: Martin Widmark
13.Tajemnica mumii autor: Martin Widmark
14.Tajemnica kina autor: Martin Widmark
15.Antykwariat pod Błękitnym Lustrem autor: Martin Widmark
16.Czy umiesz gwizdać, Joanno?autor: Ulf Stark
17.Bezdomny ptak  autor: Gloria Whelan
18.Kroniki Pradawnego Mroku (seria)(tom I – Wilczy brat autor: Michelle Paver
19.Nagle w głebi lasuautor: Amos Oz
20. Sezon na zielone kasztany autor: Barbara Kosmowska
21.Asiunia autor: Joanna Papuzińska
22.Babcia rabuśautor: David Walliams
23.Dom ośmiu tajemnic autor: Liliana Bardijewska
24. Jest taka historia. Opowieść o Januszu Korczaka autor: Beata Ostrowicka
25.Jesień liścia Jasia autor: Leo Buscaglia
26.Niekończąca się historia autor: Michael Ende
27.Tajemnica człowieka z bliznąautor: Paweł Beręsewicz
28. Tsatsiki i Mamuśka autor: Moni Nilsson
29.Tu jesteśmy. Kosmiczne wyprawy, wizje i eksperymenty autor: Aleksandra i Daniel Mizielińscy
30.Kuba i Buba czyli awantura do kwadratu autor: Kasdepke Grzegorz
31. My Little Pony: Equestria Girls: Po tamtej stronie lustra: Gillian Berrow
32.Wakacyjny koncert autor: Agnieszka Sikorska-Celejewska
33.Tuczarnia motyli autor:  Marcin Szczygielski
34. Czarownica piętro niżej autor: Marcin Szczygielski
35.Emil ze Smalandii autor Astrid Lindgren
36.Smoki na zamku Ukruszon autor: Pratchett Terry
37.Spryciarz z Londynu autor: Pratchett Terry
38. Muzyka duszy autor: Pratchett Terry
39.Złodziej czasu autor: Pratchett Terry
40.W północ się odzieję autor: Pratchett Terry
41.Dziennik cwaniaczka. Tom 8. Zezowate szczęście autor: Jeff Kinney
42.Jaśki. Repetaautor: Jean-Philippe Arrou-Vignod
43.Skąd się biorą dziury w serze? Historyjki dla ciekawskich dzieci autor: Christian Dreller
44.Dziadek i niedźwiadek autor: Łukasz Wierzbicki
45. Martynka w krainie baśni:Marcel Marlier, Gilbert Delahaye
46.Afryka Kazika autor: Łukasz Wierzbicki
47.Łupieżcy niebios autor: Brandon Mull
48.Elmer autor; Mckee David
49.Elmer. Wielka księga przygód autor: Mckee David
50. My Little Pony Equestria girls Krok w rock: Perdita Finn

Mistrzostwa Białołęki Szkół Podstawowych w Szachach

6 GRUDNIA 2014 r., w sobotę, w UKS Taktyk Białołęka w Szkole Podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek, jak co roku, odbyły się Mistrzostwa Białołęki Szkół Podstawowych w Szachach. W zawodach brali udział tylko uczniowie szkół podstawowych z całej Białołęki.

Naszą szkołę – Szkołę Podstawową nr 154 i. P. E. Strzeleckiego – reprezentowało czterech chłopców:

– BOROWSKI PAWEŁ   – 3 miejsce  w klasyfikacji indywidualnejGRATULUJEMY !

- WOJCIECHOWSKI JAN

- KAPUŚCIŃSKI PIOTR

- CZERWIŃSKI MACIEJ   –  najmłodszy reprezentant naszej szkoły.

 Chłopcy dzielnie grali  i drużynowo wywalczyli dla naszej szkoły puchar :

„ III MIEJSCE w Mistrzostwach Białołęki Szkół Podstawowych w Szachach”.

Zawody rozpoczęły się o godz. 9.30 i trwały do godz. 14.30, po czym nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów i pucharów dla najlepszych zawodników  oraz dla najlepszych szkół.

Zawody odbyły się zgodnie z przepisami Kodeksu Szachowego.  Każdy z zawodników rozegrał  7 rund.

MISTRZOSTWA SZACHY 06.12.2014 (92) MISTRZOSTWA SZACHY 06.12.2014 (93)

Karta Dużej Rodziny

kdr1

Góra grosza

 Nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w akcji GÓRA GROSZA – to już XV edycja. Celem akcji jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie i dofinansowanie zawodowych rodzin zastępczych, domów dziecka, instytucji takich jak rodzinne domy dziecka, pogotowia rodzinne, realizujących prorodzinne programy wychowawcze.

 Zachęcamy wszystkich do czynnego udziału w akcji. Grosze będą zbierane w ciągu najbliższych dni:

-  w holu głównym w budynku przy ulicy Leśnej Polanki

- w salach zajęciowych w budynku przy ulicy Aluzyjnej, Sprawnej

Akcja Zaczytani - oddaj książkę. stwórz bibliotekę zainspiruj innych

 Ogólnopolska akcja Zaczytani: oddaj książkę, stwórz bibliotekę, zainspiruj innych!!!

 Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła.

W.Szymborska

 Razem prowokujmy do sięgania po książki! Dzielmy się radością jaką daje czytanie. Celem akcji Zaczytani jest stworzenie na szpitalnych oddziałach dziecięcych w całym kraju społecznych bibliotek. Zaczytani na swoim koncie mają już 5 szpitali, które otrzymały książki. Beneficjentami są m.in. szpital w Trzciance, Piasecznie, Ząbkowicach Śląskich. Organizatorzy szerzą czytelnictwo wśród najmłodszych i zachęcają rodziców pacjentów do czytania.

 Książki przekazane przez Nas oraz wydawnictwa i księgarnie trafiają do potrzebujących placówek (oddziały dziecięce, placówki terapeutyczno-wychowawcze, świetlice środowiskowe, hospicja etc). Ważnym elementem akcji jest fakt, że dzieci mogą zabrać wybraną książeczkę do domu, a to pomoże zaszczepić w nich pasję do czytania i pobudzi wyobraźnię. Dzieci będą mogły choć na chwilę zapomnieć o chorobie, przenieść się w świat bajek i marzeń.

 Wszystkie ważne  informacje są dostępne na stronie www.zaczytani.org. A więc zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w akcji zbiórki książek dla dzieci i młodzieży. Dajmy książce drugie życie, a jej nowemu czytelnikowi radość.

Ważna informacja dla darczyńców:

  • KSIĄŻKI NIE MOGĄ BYĆ ZNISZCZONE.
  • KSIĄŻKI PRZEKAZYWANE SĄ BEZPŁATNIE I SZKOŁA NIE OTRZYMUJE ŻADNYCH KORZYŚCI FINANSOWYCH Z TEGO TYTUŁU.
  • PUNKT ZBIÓRKI : BIBLIOTEKA SZKOLNA UL. LEŚNEJ POLANKI
  • CZAS TRWANIA AKCJI : DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO 2014/2015

Pomóż prowokować do czytania.

Akcja Szlachetna Paczka

 Chcielibyśmy  zaprosić Państwa do udziału w akcji „Szlachetna Paczka”. W naszej szkole akcja trwa od 26.11.14r. – 12.12.14r. Polega ona na obdarowaniu potrzebujących rodzin świątecznymi prezentami. Są to wyjątkowe prezenty, jakby „uszyte na miarę”. Dlaczego? – gdyż odpowiadają potrzebom danej rodziny. Zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami rodzin, z ich potrzebami. Jeśli uznacie Państwo, że moglibyście wesprzeć daną rodzinę – nie wahajcie się ani minuty dłużej:)i działajcie. Ufamy, iż w naszej społeczności są osoby o wielkich sercach, otwarte na pomoc innym, którzy tej pomocy od nas potrzebują. Prosimy jedynie o krótką refleksję, mały gest, który tak naprawdę może wiele. Mamy poczucie, że gest ten może przyczynić się do ogromnej radości wielu osób; do tego ,że ich święta w tym roku będą inne, lepsze, wyjątkowe.

 Poniżej przedstawiamy sylwetki wybranych rodzin oraz diagnozę ich potrzeb. Najważniejsze jest to, abyśmy zebrali najpotrzebniejsze „prezenty” zawarte w opisie; jednak worek leśno-polankowego Świętego  Mikołaja nie ma dna i z sukcesem pomieści wszelkie dobroci:). Wybrane prezenty można składać do oznakowanych pudeł, które umieszczone będą w holu glównym w szkołach przu ul.Leśnej Polanki i ul.Sprawnej a także do wychowawców świetlicy w tych budynkach. Przy każdym z pudeł – dla ułatwienia/przypomnienia – znajdziecie Państwo również poniższy opis rodziny.

 W ubiegłum roku pomogliśmy dwóm rodzinom z okolic Legionowa. Popłyneło do nich ponad 20 wielkich pudełek z darami oraz lodówka :)
Zachęcamy do niesienia pomocy.

SYLWETKI RODZIN POTRZEBUJĄCYCH:

Rodzina z Targówka – KLIKNIJ, ABY ZOBACZYĆ SZCZEGÓŁY

Rodzina z Tarchomina – KLIKNIJ, ABY ZOBACZYĆ SZCZEGÓŁY

Z wyrazami szacunku.
Zespół „Szlachetnej Paczki”

Akcja UNICEF Wszystkie kolory świata

unicef

lalkaPROBLEM- Każdego roku podstawowe szczepienia ratują życie prawie 3 milionów dzieci na świecie. Wystarczy zaszczepić dziecko, by było ono chronione przed tragicznymi skutkami takich chorób jak: gruźlica, odra, tężec, polio czy zwyczajna biegunka powodująca odwodnienie organizmu. Szczepienie to najbardziej skuteczny i najtańszy sposób walki z wieloma chorobami. To także najprostsza metoda, by ratować życie dzieci na wielką skalę.

 Niestety w niemal 1/3 przypadków przyczyną śmierci dzieci poniżej 5. roku życia są choroby, którym możemy zapobiegać poprzez szczepienia. Sudan Południowy jest jednym z krajów, w których wciąż umierają dzieci. Z powodu wieloletniej wojny domowej jest to bardzo niestabilny kraj, narażony na klęski humanitarne. Niedożywienie, brak dostępu do czystej wody pitnej, fatalne warunki higieniczno-sanitarne powodują, że setki tysięcy rodzin w tym kraju zdanych jest na pomoc z zewnątrz. Z powodu kryzysu najbardziej cierpią dzieci, które stanowią aż połowę społeczeństwa Sudanu. Zagrażają im takie choroby jak cholera, odra, polio, czyli choroby, którym współczesny świat potrafi przeciwdziałać. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem jest zapobieganie zachorowaniom poprzez szczepienia.

 Celem UNICEF jest objęcie programem szczepień jak największej liczby dzieci w Sudanie Południowym, tak, by ograniczyć śmiertelność dzieci spowodowaną powyższymi chorobami.

 Projekt „Wszystkie Kolory Świata” jest odpowiedzią na niezwykle poważny problem rozwoju epidemii chorób rozwijających się w Sudanie Południowym. Chcemy uświadomić dzieciom i młodzieży, że pomaganie może być przyjemne i wiązać się z pozytywnymi emocjami, a ponadto, że dzięki ich zaangażowaniu można uratować życie dziecka. Projekt wspiera Ambasador Dobrej Woli UNICEF Majka Jeżowska.

Jakie są cele projektu?

Celem projektu jest:

  • kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury,
  • pokazanie, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne,
  • zebranie środków na ratowanie życia dzieci w Sudanie Południowym

 Na czym polega projekt „Wszystkie kolory świata”?

 W ramach akcji uczniowie będą przygotowywać specjalną charytatywną laleczkę UNICEF. Laleczka ta nie będzie zwykłą szmacianą lalką – będzie symbolem pomocy, jakiej dzieci chcą udzielić swoim rówieśnikom z biednych krajów. Każda laleczka będzie miała swoje imię, kraj, z którego pochodzi, jakieś hobby. Wszystkie te cechy zostaną im nadane przez dzieci, które przystępując do pracy same zdecydują jakiego kraju reprezentantem ma być ich laleczka, jaki mieć kolor skóry, jak być ubrana i jakie imię będzie nosić. Tymi informacjami dzieci uzupełnią „akt urodzenia” laleczki. Tu pozostaje pole dla kreatywności uczniów, a także osób im pomagających. W akcję mogą się zaangażować rodzice, dziadkowie i opiekunowie dzieci. Dzięki tej współpracy międzypokoleniowej z pewnością powstaną małe szmaciane dzieła sztuki, które następnie zostaną zlicytowane.

Etapy realizacji projektu:

 Przygotowanie laleczek przez uczniów  (27.11.2014- 08.01.2015)– w oparciu o wykrój laleczki wysłanej przez UNICEF dzieci przygotowują swoje własne charytatywne laleczki, które ubiorą i przyozdobią w sposób odpowiadający kulturze kraju, który wcześniej wybrały. Uczniowie uzupełnią także „akt urodzenia” (wysłany przez UNICEF) laleczki – specjalny dokument, w którym umieszczą fotografię swojej laleczki, bądź narysują jej portret, wpiszą dane personalne: imię, kraj pochodzenia, wiek, a także jej zainteresowania/hobby. Uszycie takiej laleczki jest niezwykle proste – wystarczy odrysować wzór na materiale, a po wycięciu wypchać i obszyć. Później można już przystępować do upiększania! Na tym etapie uczniowie mogą dać upust swojej wyobraźni i kreatywności i wcielić się w rolę artystów i kreatorów mody.

 Równocześnie laleczki wykonane przez dzieci wezmą udział w wewnątrzszkolnym konkursie na najładniejszą i najbardziej oryginalna laleczkę UNICEF. Laureaci pierwszych miejsc konkursu w każdej z kategorii wiekowej na poziomie klas 0-6 otrzymają nagrodę książkową a ponadto utworzą jury wyłaniające najpiękniejszą szkolną laleczkę, która weźmie udział w ogólnopolskim konkursie.

Licytacja laleczek w szkole – Uwieńczeniem akcji będzie  licytacja  laleczek , do której zaprosimy rodziców, opiekunów , dziadków. Odbędzie się ona podczas koncertu kolęd „Nauczyciele- dzieciom i rodzicom. Spróbuj zatrzymać czas” w dniu 13 stycznia. Każdy będzie mógł wybrać laleczkę, zaopiekować się nią a jednocześnie uratować życie prawdziwemu dziecku z Sudanu Południowego, przekazując na ten cel wylicytowaną kwotę (min.10 zł).

 Dodatkową atrakcją jest udział w Konkursie na „najbardziej oryginalną laleczkę”. Nagrodą jest koncert Majki Jeżowskiej w zwycięskiej szkole. Konkurs będzie prowadzony na Facebooku, na oficjalnej stronie UNICEF Poland. W specjalnie przygotowanej galerii zdjęć, będą umieszczane zdjęcia nadesłanych na konkurs laleczek, a użytkownicy i fani UNICEF będą oddawali głosy na swoją ulubiona laleczkę, klikając pod jej zdjęciem „lubię to”. Laleczka, która zbierze najwięcej takich głosów wygra.

Wykrój laleczki – POBIERZ PLIK

Akt urodzenia laleczki – POBIERZ PLIK

Plakat – POBIERZ PLIK

SP154 odznaczona europejskim certyfikatem European Quality Label

 31 października 2014r. nasza szkoła została odznaczona europejskim certyfikatem jakości European Quality Label za realizację projektu Similarity in Variety w programie Comenius w latach 2011 – 2013. To już drugi certyfikat, jaki uzyskaliśmy. Poprzedni nosił nazwę eTwinning Quality Label i był certyfikatem na skalę krajową.  Koordynatorem projektu była pani Katarzyna Adamus, nauczyciel języka angielskiego. European Quality Label jest konkretnym wyrazem uznania dla nauczycieli i uczniów za wysoki poziom działań na rzecz eTwinningu. Podczas przyznawania odznak brane są pod uwagę następujące wymagania:

  1.    Projekt musi mieć wspólne cele i wspólny plan.
  2.    Projekt został zrealizowany jest w ostatniej fazie realizacji.
  3.    Nauczyciel zgłaszający projekt w znacznym stopniu przyczynił się do realizacji projektu.
  4.    Projekt musi wykazywać określony stopień współpracy partnerskiej.
  5.    Rezultaty projektu muszą być widoczne.

Jeśli  projekt spełnia wszystkie z pięciu powyższych wymagań, branych jest wówczas pod uwagę kolejnych sześć kryteriów oceny. Jakie to kryteria? Projekt musi być wybitny w następujących obszarach:

  1. Innowacja pedagogiczna
  2. Integracja z programem nauczania
  3. Komunikacja i wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi
  4. Współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi
  5. Wykorzystanie technologii
  6. Rezultaty, wpływ i dokumentacja

eql

Paweł Edmund Strzelecki - uchronił 200 tysięcy dzieci od śmierci głodowej - film

 Słynny podróżnik i odkrywca Paweł Edmund Strzelecki włączył się w roku 1847 do akcji charytatywnej rzecz ofiar klęski głodu w Irlandii. Sam wcześnie osierocony, dokładał wszelkich starań, aby przed klęską głodu i epidemią tyfusa ochronić jak najwięcej dzieci. Zastosowany przez niego system pomocy okazał się wielkim sukcesem: Strzelecki uchronił ponad 200 tysięcy irlandzkich dzieci od śmierci głodowej.

 Jego wielkie uczynki warte są przypomnienia. Zapraszamy na film:

Film na stałe będzie umieszczony w zakładce „Patron naszej szkoły„.

Dla szóstoklasistów

Zachęcamy Was i Waszych Rodziców, Drodzy Szóstoklasiści, do zapoznania się z informacjami w zakładce Informator –> Sprawdzian OKE oraz na stronę www.cke.edu.pl.

Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie

Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy wydało już po raz drugi Miejski Informator Rodzinny Junior w Warszawie. Publikacja zawiera aktualne informacje o ofercie m.st. Warszawy skierowanej do rodziców i ich dzieci w wieku od 6 do 12 lat.

Informator rodzinny – „Junior w Warszawie” – POBIERZ.

Informator można również pobrać ze strony www.informatorrodzinny.um.warszawa.pl

Dofinansowanie opieki dla zdrowego dziecka, którego rodzic jest niepełnosprawny

WARSZAWSKIE CENTRUM POMOCY RODZINIE – STOŁECZNE CENTRUM OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INFORMUJE, IŻ W ROKU 2014 JEST REALIZATOREM PROGRAMU „AKTYWNY SAMORZĄD”, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie do opłat za zapewnienie opieki dla osoby zależnej:

Moduł I Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez  zapewnienie opieki dla osoby zależnej.

 1. Wnioskodawcą może być osoba niepełnosprawna, która:

  • posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności,
  • jest aktywna zawodowo (tzn. jest zatrudniona lub jest zarejestrowana w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna lub jest zarejestrowana w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu),
  • pełni rolę opiekuna prawnego dziecka.

 2. Wysokość maksymalnego dofinansowania ze środków PFRON w 2014 r. wynosi 200 zł miesięcznie, nie więcej niż 2.400 zł w ciągu roku, tytułem kosztów opieki nad każdą osobą zależną (dzieckiem).

 3. Wysokość minimalnego udziału własnego osoby niepełnosprawnej wynosi 15%.

Wnioski i załączniki:

  • Wniosek dla osoby dorosłej
  • Oświadczenie o wysokości dochodów
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Pozostałe dokumenty, które należy złożyć wraz z wnioskiem:
  • Kserokopia aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu  niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
  • Kserokopia aktu urodzenia dziecka/dzieci,
  • Zaświadczenie potwierdzające fakt uczęszczania każdego dziecka do żłobka/przedszkola oraz wysokość kosztów opieki nad każdym dzieckiem, wystawione przez właściwą placówkę,
  • W przypadku osoby niezatrudnionej zaświadczenie potwierdzające rejestrację w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy lub jako osoba bezrobotna, W przypadku osoby zatrudnionej/uczącej się – zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie/poziom kształcenia wystawione przez pracodawcę/szkołę/uczelnię

Wzorowy plecak

plecak1plecak2


To już za nami…

DZIEŃ OTWARTY – 18.12.2014

Dyżur dyrekcji i kadry kierowniczej

dyrekcja

Dyżur wychowawców klas: Ia, Ib, Ic, Id, Ie, IIe, IIf, IIg, Sprawna 28, g. 17:15-19:15

1abcde2efg

Dyżur wychowawców klas: If, Ig, Ih, Ii, Aluzyjna 22

1fghi

Dyżur wychowawców klas: IIa, IIb, IIc, IId i klas III, Leśnej Polanki 63/65, g. 17:15-19:15

2abcd3

Dyżur specjalistów, Sprawna 28, Aluzyjna 22, g. 17:15-19:15

specjalisci_spr

Dyżur nauczycieli klas IV, V, VI, Leśnej Polanki 63/65, g. 17:15-19:15

456

***

Kiermasz Bożonarodzeniowy, 15 - 17.12.2014

Serdecznie zachęcamy do zakupienia płyty z kolędami nagranymi przez nauczycieli naszej szkoły.Płyty można nabywać na Kiermaszu Bożonarodzeniowym, który odbywa się w dniach 15-17.12.14 r.

Europejski Tydzień Autyzmu w naszej szkole, 1 - 7 grudnia 2014

autyzm

Europejski Tydzień Autyzmu – PROMITIS, 1 - 7 grudnia 2014

1-7 grudnia

PROMITIS

Z okazji zbliżającego się Tygodnia Autyzmu zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji oraz warsztatów dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką autyzmu.

Celem akcji jest umożliwienie wszystkim, których ten problem dotyka, zdobycia realnej pomocy, poszerzenia wiedzy oraz konsultacji ze specjalistami, którzy każdego dnia diagnozują i prowadzą terapię dzieci ze spektrum autyzmu.

Spotkania odbędą się w Krakowie, Wrocławiu i Warszawie w naszych placówkach.

BEZPŁATNE KONSULTACJE

W dniach 01-05.12.2014 zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do odwiedzenia naszych Przedszkoli Terapeutycznych PROMITIS w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie, gdzie będą Państwo mogli bezpłatnie skonsultować się ze specjalistami.

Drogi Rodzicu, jeśli:

  • coś Cię niepokoi w zachowaniu dziecka i zastanawiasz się, czy nie są to cechy autystyczne,
  • nie wiesz, w jaki sposób i gdzie można uzyskać diagnozę,
  • dziecko otrzymało diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu,

ale nie wiesz, co dalej,

  • zastanawiasz się, jakie terapie będą najlepiej wspierały rozwój dziecka,
  • chcesz skonsultować się ze specjalistami na co dzień pracującymi z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • chcesz rozwiać swoje wątpliwości,

zapraszamy do nas!

BEZPŁATNE WARSZTATY

W dniu 02.12.2014 (Wrocław) oraz 03.12.14 (Warszawa i Kraków) zapraszamy na bezpłatne wykłady i warsztaty dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką autyzmu.

  • Czy to może być autyzm? Jak zauważyć pierwsze objawy?
  • Autyzm – fakty i mity
  • Proces diagnostyczny – jak i gdzie?
  • Jak uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jak uzyskać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
  • Jak dobrać i prowadzić terapię właściwą dla potrzeb dziecka?
  • Przedszkole integracyjne czy terapeutyczne?
  • Jak rozsądnie wprowadzić dietę?
  • Kiedy dziecko nie mówi – alternatywne metody komunikacji
  • Autyzm a integracja sensoryczna

Celem naszej akcji jest umożliwienie rodzicom zdobycia realnej pomocy, poszerzenia wiedzy oraz rozmowa ze specjalistami, którzy każdego dnia diagnozują i prowadzą terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Chcemy podzielić się z Państwem nie tylko naszą wiedzą, ale i doświadczeniem.

BEZPŁATNE KONSULTACJE: 1.-5.12.2014

  • Wrocław, ul. Kryniczna 37, tel. 534 953 976,

e-mail: wrocław@centrum-terapii.pl

  • Kraków, ul. Sanocka 1, tel. (12) 311 75 12,

e-mail: krakow@centrum-terapii.pl

  • Warszawa, ul. Pogonowskiego 19, ul. Cmentarna 17, ul. Poborzańska 8/U1 oraz ul. Odolańska 42, tel. (22) 810 63 90, e-mail: biuro@centrum-terapii.pl

WYKŁADY:

WROCŁAW – 2.12.2014

WARSZAWA, KRAKÓW – 3.12.2014

godziny 14.00 – 19.00

  • Wrocław, ul. Kościuszki 108a lok.9, tel. 534 953 976,

e-mail: wrocław@centrum-terapii.pl

  • Kraków, ul. Sanocka 1, tel. (12) 311 75 12,

e-mail: krakow@centrum-terapii.pl

  • Warszawa, ul. Pogonowskiego 19, tel. (22) 810 63 90,

e-mail: biuro@centrum-terapii.p

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o wcześniejszą rezerwację telefoniczną lub mailową.

http://www.centrum-terapii.pl/tydzien-autyzmu-bezplatne-warsztaty-konsultacje/

Konsultacje społeczne

W imieniu Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej zapraszamy do wzięcia udziału w KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH dotyczących propozycji zmian prawnych i organizacyjnych zwiększających współpracę pomiędzy nauczycielami, pracownikami szkoły a rodzicami i uczniami.

Propozycje te są przedmiotem aktualnych prac w Ministerstwie Edukacji Narodowej w ramach projektu systemowego „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”.

Celem konsultacji jest poznanie punktu widzenia nauczycieli, uczniów i rodziców na propozycje dotyczące m.in.:

  • zwiększenia wpływu rodziców i uczniów na decyzje dotyczące szkolnego życia
  • pobudzenia współpracy szkół z instytucjami lokalnymi
  • zmian w urządzeniu budynków szkolnych tak, by ułatwiały różnego rodzaju aktywności sprzyjające współpracy w czasie lekcji i poza nimi

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się poprzez elektroniczny formularz, który znajduje się na stronie: www.szkolawspolpracy.pl .  Nad formularzem dostępne są regulamin oraz harmonogram konsultacji w poszczególnych miastach.

Zachęcamy do zabrania głosu w sprawie przyszłości polskich szkół!

Warsztaty Wiem, co jem

wcj

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji, 06.10-12.10.2014

Tydzień Bezpłatnych konsultacji SI, 29.09-05.10.2014

si

*

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu

W naszej szkole po wakacjach wiele się zmieniło… Dzięki podejmowanym przez dyrekcję staraniom odnowiono tynki strukturalne w budynkach, a także przybyło sporo nowych stojaków na rowery. Był to jeden z  kilku realizowanych elementów koncepcji pracy placówki.

W dniu 17.09.2014 odbyła się we współpracy z biurem Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej  przy ZTM Warszawa akcja promująca zdrowy styl życia i będąca częścią obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w naszej szkole. Każdy uczeń, który przyjechał w tym dniu na zajęcia rowerem otrzymał ulotki dotyczące działań w ramach ETZT oraz pamiątkowe gadżety (książki, płyty, odblaski, torby z logo firmy Veturilo i inne materiały promocyjne). Podczas drugiej zmiany wokół budynku przy ul. Leśnej Polanki zaparkowanych było 100 rowerów!

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu został zainicjowany przez Komisję Europejską w 2002 roku. Zapoczątkowała go unijna komisarz ds. środowiska Margaret Wallström, ustanawiając w 2000 roku Dzień Bez Samochodu. Od tej pory ETZT stało się cyklicznym przedsięwzięciem. Odbywa się on regularnie w dniach od 16 do 22 września.

Celem kampanii jest zachęcanie ludzi do zmiany niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń oraz dążenie do ich zmiany poprzez wybieranie alternatywnych, ekologicznych środków podróżowania: chodzenia pieszo, jazdy na rowerze lub korzystania z komunikacji miejskiej. Na ten moment w kampanię włączyło się 1785 miast, w tym 126 z Polski. Tegoroczne hasło europejskie to „Nasz ulice, nasz wybór”.

Punktem kulminacyjnym jest obchodzony co roku 22 września Europejski Dzień bez Samochodu. „Podróż samochodem = stracony czas i pieniądze, stres, korki, hałas oraz spaliny” – to hasło, które na warszawskich autobusach i tramwajach będzie promowało ETZT. 22 września w autobusie, metrze, tramwaju, SKM oraz pociągach Kolei Mazowieckich i WKD w obszarze obowiązywania oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” nie trzeba będzie kasować biletów ZTM. Tego dnia na parkingach P+R będzie możliwe nieodpłatne pozostawienie samochodu. Odbędzie się happening. Jego głównymi atrakcjami będą przejazd „Parlamentarnej Grupy Rowerowej”, Miasteczko Ministerstwa Środowiska, liczne gry i zabawy, m.in. „slalom gigant” i puzzle – układanki obrazkowe z motywami nt. transportu przyjaznemu środowisku i przykładami dobrych praktyk, rebusy. Na miejscu happeningu będzie także możliwość wypożyczenia roweru. Ponadto,  jedno z miejsc parkingowych w okolicach Pałacu Kultury i Nauki będzie zamienione w park. W Warszawie w ramach ETZT odbędą m.in. Dni Transportu Publicznego. Szczegóły podane są na stronie ztm.waw.pl.

ulotka1

ulotka2

Do napisania artykułu wykorzystano teksty źródłowe znajdujące się na stronach:

www.wikipedia.pl

www.mos.gov.pl

www.ztm.waw.pl

www.mobilityweek.eu

Konsultacje społeczne - kryteria rekrutacji do warszawskich przedszkoli

przedszkolaki_800

List do Rodziców

list

zyczenia3