Jakość powietrza: BARDZO DOBRA

Data pomiaru: 18.05.2018
Godzina pomiaru: 09:40
Pomiar przeprowadziła 5A
Miejsce pomiaru: Leśnej Polanki 63/65
Indeks jakości powietrza - kliknij w buźkę

Konkurs szkolny Ja też mam talent

Dnia 21 marca 2018 r. odbył się szkolny konkurs „JA TEŻ MAM TALENT”, podczas którego uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności i zdolności. Konkurs miał na celu promowanie i odkrywanie młodych talentów, rozwijanie kreatywności uczniów, prezentację własnych zainteresowań, umiejętności, hobby i pokazanie możliwości spędzania wolnego czasu.

Uczestnikom konkursu towarzyszyło Egurrola Dance Studio, z którym od wielu lat współpracujemy. Wystąpiły również „gwiazdy” – zwycięzcy w roku szkolnym 2016/2017.

W czasie tegorocznego „Ja też mam talent” zaprezentowały się grupy taneczne z Akademii Młodych Talentów prowadzone przez Karolinę Soczyńską. Dzieci zaprezentowały mieszankę tańca nowoczesnego i towarzyskiego. Tańczyły w rytm znanych i lubianych przebojów, jak np. „Despacito”, „Swish, swish” czy „Havana”.

W tym dniu można było obejrzeć, wyeksponowane na sali gimnastycznej, prace plastyczne uczniów naszej szkoły. Zorganizowana przez p Annę Lis-Radosz  wystawa pt: „Nasze plastyczne talenty” miała na celu prezentowanie uzdolnień plastycznych uczniów klas 4-7 naszej szkoły. Tematyka oraz technika prac była dowolna. Prace te można będzie podziwiać również na korytarzach naszej szkoły.   

Podczas szkolnego konkursu  odbył się pokaz capoeiry. Jest to brazylijska sztuka walki, która łączy  w sobie elementy akrobatyki, tańca, muzyki. Od niedawna w naszym szkolnym UKS Sparta można spróbować sił w tej egzotycznej dyscyplinie sportu.  Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane na treningi, których grafik można zobaczyć na stronie https://spartabialoleka.pl/.

Miłą niespodzianką był moment, w którym Pan  dyrektor wjechał rowerem na salę gimnastyczną. Przekazał wówczas informację o rozpoczynającym się  3 kwietnia 2018 r. konkursie „Rowerowa  szkoła”, który ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i upowszechnianie znajomości zasad ruchu drogowego.  Gorąco zachęcał uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły  i rodziców do udziału w tym przedsięwzięciu.

Zwycięzcy tegorocznego  konkursu „Ja też mam talent” otrzymali w nagrodę statuetki, które zostały ufundowane przez Radę Rodziców. Dwoje zwycięzców weźmie udział w Dzielnicowym Konkursie „JA TEŻ MAM TALENT”.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy, dziękujemy za udział w konkursie i życzymy sukcesów w kolejnym etapie.

Organizatorzy:

Alicja Drążewska

Jolanta Glinka

Anna Mielczarek

Małgorzata Popławska

 Anna Pupek

Agnieszka Siemaszko – Gralicka

 Krzysztof Szczęśniak

Halloween w klasie 3d

Szalone gry i pomysły na Halloween zapewniły straszliwie dobrą zabawę…

Uczniowie listy piszą - projekt międzynarodowy

Uczniowie listy piszą!

W grudniu uczniowie klasy IV h wzięli udział w międzynarodowym projekcie pisania listów do swych rówieśników, dzieci z polonijnej szkoły w Równe (Ukraina).

Poza opisaniem  siebie  oraz  tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce,  przesłali również  świąteczne życzenia.

Gdy w pewien styczniowy dzień dostarczona została im przesyłka z odpowiedziami od uczniów z Ukrainy, emocjom nie było końca. Czytanie listów wprawiło wszystkich w wyjątkowy nastrój.

Uczniowie klasy IV h chcą kontynuować ten projekt. Listy zwrotne już są tworzone.

Kto wie, być może zawiązane w ten sposób znajomości są początkiem długoletniej, międzynarodowej przyjaźni?

szkolny koordynator projektu: nauczycielka języka polskiego Agnieszka Grabara

Zdrowe odżywianie w klasie 3d

Żyć zdrowo chcemy i zdrowe surówki degustujemy.

Warszawski Dzień Dobrego Jedzenia w klasie 3d

Warszawski Dzień Dobrego Jedzenia – zachęcanie dzieci do zdrowego odżywiania…

Klasa 3d w ZOO

Warszawskie ZOO jest uroczym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej.

Tydzień Integracji 2017

W dniach 4-8.12 trwał Tydzień Integracji.  Z tej okazji w budynku przy ulicy Sprawnej 28 uczniowie klas pierwszych i drugich z zaangażowaniem poszerzali swoją wiedzę na temat funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Każda klasa z pomocą wychowawcy przygotowała gazetkę na temat wybranego polskiego sportowca. Mimo niepełnosprawności przedstawione osoby odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach sportu. Wśród aktywności pojawiły się także hasła promujące integrację, wykonane z kolorowanek przedstawiających znaki daktylograficzne alfabetu polskiego języka migowego. Przy okazji ich tworzenia uczniowie poszerzali swoją wiedzę na temat osób z zaburzeniem słuchu. Dzieci miały także okazję spotkać się z osobami z niepełnosprawnością – panem jeżdżącym na wózku oraz osobą niewidomą.

Lekcja angielskiego

Uczniowie Naszej szkoły na lekcjach języka angielskiego przygotowywali kartki świąteczne. 

Nasza szkoła od grudnia 2017 podjęła współpracę ze szkołą podstawową w Tomisławicach. Chętni uczniowie klasy 7F (Julia Pliszka, Aleksandra Łojek,  Jagoda Bartoś, Julia Głogowska, Natalia Kapuścińska, Urszula Kamińska, Bartosz Gmurkowski, Klaudiusz Piec, Jakub Szlęzak, Jakub Ścioch, Zofia Wilińska) rozpoczęli korespondencję z uczniami ze szkoły w Tomisławicach. Pierwszym krokiem było napisanie listów i życzeń świątecznych w języku angielskim i wysłanie ich do zaprzyjaźnionej szkoły.

Uczniowie klasy 7F pod opieką pani Małgorzaty Skalskiej będą regularnie korespondować z uczniami z Tomisławic.

Opiekunem uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły jest pani Paulina Zaborowska.

 

Angielskie schody w SP154

Atrakcyjne przerwy w naszej szkole

Jasełka w klasie ID

„Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy…”

Tym dniem w budynku przy ulicy Sprawnej 28 był 13 grudnia. Uczniowie z klasy 1d przedstawili Jasełka dla klasy 1a i 2a oraz dla rodziców. Dopełnieniem całej uroczystości były prezenty przygotowane przez uczniów (własnoręcznie wykonane aniołki i kartki świąteczne). Czas ten upłynął w miłej i przyjemnej atmosferze.

IVH  na lekcji w Akademii Pana Kleksa

Na podsumowanie omawiania powieści Jana Brzechwy pt. „Akademia Pana Kleksa”, uczniowie klasy IVH przenieśli się do magicznej szkoły naszego profesora.

Spoglądając na samodzielnie wykonane makiety budynku szkoły, zgodnie z harmonogramem baśniowych zajęć, uczniowie uczestniczyli w  lekcji kleksografii, przędzenia liter oraz geografii, zbierając przy tym, jako nagrodę,  upragnione piegi.

Taki sposób powtórzenia treści powieści, pobudzenia kreatywności, doskonalenia umiejętności  językowych oraz manualnych wprawił wszystkich w cudowny nastrój.

Agnieszka Grabara

nauczyciel języka polskiego

Lekcja geografii prosto z Arktyki, 18.12.2017

18 grudnia 2017 r. połączyliśmy się z naukowcami przebywającymi w Polskiej Stacji Polarnej im. Stanisława Siedleckiego w Arktyce.

Stacja znajduje się na południu wyspy Spitsbergen w archipelagu Svalbard, wewnątrz fiordu Hornsund, za kołem podbiegunowym północnym.

Tematem lekcji były zasoby wodne Arktyki.

Ziemia nazywana jest niebieską planetą, ponieważ woda pokrywa ponad połowę jej powierzchni. Mówi się, że woda jest życiem. Ile wody możemy znaleźć w krainie śniegu i lodu? W jaki sposób ludzie w regionach polarnych radzą sobie z dostępem do wody? Czy to jest problem, a może wyzwanie? Co stanowi główne źródło wody w Polskiej Stacji Polarnej i co oznacza kodeks polarny?  Podczas lekcji na żywo z Hornsundu – z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie poznaliśmy odpowiedzi na te pytania oraz zapoznaliśmy się z podstawową wiedzą o hydrosferze, zasobach wodnych Ziemi i z ciekawymi faktami dotyczącymi dostępności wody w regionach polarnych.

Zajęcia zorganizował nauczyciel geografii – Adam Leśków

Zielone Pióro - warsztaty edukacji ekologicznej na Mazowszu

Uczniowska gazeta ekologiczna Zielone Pióro – POBIERZ

Megafauna plejstocenu - geografia, transmisja online23.11.2017

Dnia 24.11.2017 r. w naszej szkole odbyła się interaktywna lekcja online pt. „Megafauna plejstocenu”.

Zajęcia odbyły się w ramach europejskiego projektu EDU-ARCTIC przy współpracy Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk.

Dzięki nim dowiedzieliśmy się jakie warunki panowały na Ziemi w czasie plejstocenu. Poznaliśmy odpowiedzi na pytania: Czy plejstocen to tylko zlodowacenie? ? Co to jest megafauna i jakie były jej cechy charakterystyczne? Czy warto być gigantem? Czy naprawdę miało miejsce „wielkie wymieranie”? Czy megafauna nie pozostawiła po sobie śladów? Odbyliśmy podróż po krainie mamutów…i nie tylko!

Lekcję prowadziła Anna Wielgopolan.

Transmisję zorganizował nauczyciel geografii Adam Leśków.

Tajemnicze wnętrza lodowca - interaktywna geografia online z prof. Piotrem Głowackim

Dnia 23.11.2017 r. w naszej szkole odbyła się interaktywna lekcja online pt. „Tajemnicze wnętrza lodowca”.

Lekcję prowadził prof. Piotr Głowacki, glacjolog, wieloletni kierownik Polskiej Stacji Polarnej Hornsund.

Zajęcia odbyły się w ramach europejskiego projektu EDU-ARCTIC przy współpracy Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk.

Poznaliśmy odpowiedzi na pytania: czy lód może być ciepły? Jak szybko mogą poruszać się lodowce? Czy między kryształami lodu może płynąć woda?

Transmisję zorganizował nauczyciel geografii Adam Leśków.

Turyści w stacji polarnej?, interaktywna lekcja przyrody online, 17.11.2017

Dnia 17.11.2017 r. w naszej szkole odbyła się interaktywna lekcja online pt. „Turyści w stacji polarnej?”.

Lekcję prowadziła pani Dagmara Bożek – Andryszczak, którą znamy z transmisji polarnych z Polskiej Stacji Antarktycznej im. H. Arctowskiego z Antarktyki.

Zajęcia odbyły się w ramach europejskiego projektu EDU-ARCTIC przy współpracy Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk.

Podczas lekcji poznaliśmy odpowiedzi na pytanie takie jak” Czy można tak po prostu złożyć wizytę w stacji polarnej? Zwiedzić? Zarezerwować nocleg? A może tylko zrobić z oddali zdjęcie i snuć przypuszczenia, jak może wyglądać codzienność w takim miejscu?

Dowiedzieliśmy się też, czy i jak można odwiedzić dwie polskie stacje badawcze – Polską Stację Polarną Hornsund na Spitsbergenie i Polską Stację Antarktyczną im. H. Arctowskiego na Wyspie Króla Jerzego –  jak wygląda obsługa ruchu turystycznego, jakie są plusy i minusy takich wizyt, jakie są regulacje dotyczące odwiedzin turystów w stacji oraz kogo można spotkać.

Lekcję zorganizował nauczyciel geografii i przyrody Adam Leśków.

Wycieczka klasy 3f, 19.10.2017

19.10.2017 uczniowie klasy 3f wzięli udział w wycieczce do Łazienek Królewskich w Warszawie. Podczas warsztatów edukacyjnych dzieci obejrzały dekoracje Teatru Królewskiego oraz poznały scenograficzną twórczość Jana Bogumiła Plerscha, w tym techniki artystyczne jego pracy i źródła inspiracji. W czasie zwiedzania teatru uczniowie mieli okazję wcielić się w rolę aktorów, a na zakończenie zajęć próbowali swoich sił jako artyści, tworząc własne projekty plastyczne.

Mikołajki 2017 w klasie 4h

Dzień Papieski, 11.10.2017

Biegi przełajowe, 22.09.2017

Sprawozdanie z biegów przełajowych

Miesiąc wrzesień oraz początek października upłynęły pod znakiem lekkoatletycznych biegów przełajowych.

INDYWIDUALNE BIEGI PRZEŁAJOWE

22 września 2017 odbyły się  Mistrzostwa Dzielnicy Białołęka w biegach przełajowych dziewcząt i chłopców rocznik 2004, 2005, 2006.

Naszą szkołę Reprezentowali:

Grzelka Mateusz (5e SP 154)

Wiśniewski Sebastian (5g SP 154)

Basińska Natalia (6b SP 154)

Cichońska Ada (6b SP 154)

Makowska Maja (6c SP 154)

Chrostowski Dominik (6e SP 154)

Pukosz Igor (6e SP 154)

Kuźlik Adam (6g SP 154)

Motoszko Piotr (6g SP 154)

Sobiech Szymon (6g SP 154)

Kolbusz Konrad (7a SP 154)

Augustyniak Zuzanna (7c SP 154)

Dąbrowska Weronika (7c SP 154)

Wiśniewska Dominika (7c SP 154)

Lewandowski Piotr (7d SP 154)

Matuszewska Patrycja (7d SP 154)

Ścioch Jakub (7f SP 154)

Bultrowicz Michał (7g SP 154)

Wałachowski Bartosz (7g SP 154)

Troć Mateusz (7h SP 15)

Kwalifikację na Warszawską Olimpiadę młodzieży uzyskali:

Bultrowicz Michał (7g SP 154)

Makowska Maja (6c SP 154)

Wiśniewski Sebastian (5g SP 154)

5 października 2017 odbyła się Warszawska Olimpiada młodzieży:

Makowska Maja (6c SP 154) – zajęła 3 miejsce i tym samym uzyskała kwalifikację na mistrzostwa Mazowsza.
Bultrowicz Michał (7g SP 154) zajął 14 miejsce.

DRUŻYNOWE BIEGI PRZEŁAJOWE

29 września 2017 odbyły się Mistrzostwa dzielnicy Białołęka w sztafetowych biegach przełajowych dziewcząt i chłopców. Naszą Szkołę reprezentowali:

Kmiecik Kalina (5g SP 154)

Wiśniewski Sebastian (5g SP 154)

Grzęda Emilia (6a SP 154)

Bułtralik Lena (6b SP 154)

Cichońska Ada (6b SP 154)

Piotrowski Jakub (6b SP 154)

Sadowski Jan (6b SP 154)

Makowska Maja (6c SP 154)

Baranowski Karol (6d SP 154)

Gostomska Dagmara (6d SP 154)

Lelewer Martyna (6d SP 154)

Marciniak Aleksander (6d SP 154)

Zalewski Mateusz (6d SP 154)

Augustyniak Maria (6e SP 154)

Chrostowski Dominik (6e SP 154)

Pukosz Igor (6e SP 154)

Motoszko Piotr (6g SP 154)

Oleksiński Piotr (6g SP 154)

Sobiech Szymon (6g SP 154)

Woch Amelia (6g SP 154)

Woźniak Olga (6g SP 154)

Bultrowicz Michał (7g SP 154)

Jadachowska Amelia (7g SP 154)

Matejuk Katarzyna (7g SP 154)

Perl Amelia (7g SP 154)

Reprezentacja Dziewcząt zajęła 5 miejsce w naszej dzielnicy.

Chłopcom udało się wygrać mistrzostwo dzielnicy i tym samym uzyskali kwalifikację do Mistrzostw Warszawy.

Podczas Mistrzostw Warszawy chłopcom udało się zająć 8 miejsce.

Wszystkim uczniom serdecznie Gratulujemy!

Ze sportowym pozdrowieniem:
Zespół nauczycieli WF

Dzień Języków Obcych, 26.09.2017


Rozpoczęcie roku szkolnego