WYCIECZKI – ROK SZKOLNY 2016/2017

Wycieczka na Farmę Iluzji, klasy 2c i 2g, 15.05.2017

19.05.2017 r. klasa IIg i klasa IIc spędziły dzień ma Farmie Iluzji. Jest to miejsce pełne atrakcji i niespodzianek.  Dzieci zwiedziły Chatę Tajemnic, zastanawiały się, jak działa Zakręcony Domek i próbowały znaleźć wyjście z Labiryntu Luster. Szukały rozwiązania zagadki Lewitującego Kranu i Studni Nieskończoności. Odwiedziły Mini Zoo, Lasek Doświadczeń i Muzyczną Polanę. Na koniec wycieczki obie klasy nie odmówiły sobie lodów i wizyty w sklepiku z pamiątkami i rekwizytami dla młodych iluzjonistów.

Wycieczka koła plastycznego Młode Talenty do Starego Miasta, 07.06.2017

Dnia 7 czerwca 2017r uczestnicy kola plastycznego spacerowali malowniczymi uliczkami Starego Miasta Warszawy podziwiając zabytkową architekturę.

Zwiedzili m.in. Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Archikatedrę św. Jana Chrzciciela,  Barbakan, Rynek Starego Miasta, Dom Marii Skłodowskiej-Curie, Kościół Garnizonowy oraz Pomnik Powstania Warszawskiego.

Spacerując uliczkami Floriańską, Świętojańską, Krzywe Koło, Freta i Długą oglądaliśmy ciekawą architekturę kolorowych  kamieniczek poznając historię zabytków Starego Miasta.

Wszyscy byli zadowoleni, zwłaszcza, że na zakończenie wycieczki były pyszne lody!

Wycieczka koła plastycznego Młode Talenty do Muzeum Narodowego, 24.05.2017

Dnia 24 maja 2017 uczestnicy koła plastycznego „Młode Talenty” odwiedzili  Muzeum Narodowe w Warszawie.

Celem wycieczki była lekcja muzealna pt: „Warszawa dawniej i dziś w malarstwie”.  Za jej sprawą uczestnicy mogli dowiedzieć się jak zmieniła się Warszawa na przestrzeni wieków. Jak wyglądały ulice i architektura dawniej, a jaka jest obecnie.

Dowiedzieli się między innymi jakiemu malarzowi zawdzięczamy powojenną odbudowę architektury Warszawy oraz  Który król Polski dbał o artystów XVIII wieku.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy również Manufakturę Cukierków na Nowym Świecie.

Wycieczka do centrum wspinaczkowego, kl. 3e, 03.02.2017

W piątkowe popołudnie 03.02.2017r. klasa 3e wybrała się do centrum wspinaczkowego. Pod okiem instruktora i opiekuna uczniowie próbowali swoich sił na ściance wspinaczkowej, wykazując się dużą odwagą i sprawnością. Poznali obsługę sprzętu wspinaczkowego i podstawowe techniki wspinaczki. Ciekawą atrakcją okazała się huśtawka na linie. Wszyscy bawili się świetnie i szybko zrodził się pomysł, aby powtórzyć taki wyjazd.

Wycieczka do nadleśnictwa Jabłonna, kl. 2d, 14.11.2016

W dniu 14 listopada dzieci z klasy II d wybrały się do nadleśnictwa Jabłonna. Miały okazję posłuchać ciekawych informacji o zwierzętach zamieszkujących nasze okoliczne lasy i zobaczyć niektóre z nich z bliska. Całe spotkanie zakończyło ognisko z kiełbaskami.

Wycieczka do Muzeum Narodowego, kl. 2d, 18.10.2016

W dniu 18.10.2016 r. zwiedzaliśmy Muzeum Narodowe. Była to wspaniała lekcja o malarzu – Józefie Mehofferze. Jest to postać znana mieszkańcom Białołęki, ponieważ jest  on patronem jednej z ulic.

Wycieczka do teatru Kamienica, kl. 2d, 27.09.2016

W dniu 27 września 2016r. klasa II d wybrała się na spektakl edukacyjny pt. „Kulek” w Teatrze Kamienica. Tematem przedstawienia było zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z komunikacji miejskiej. Zabawna postać Kulka opowiadała dzieciom, jak prawidłowo należy zachowywać się podczas podróży i co zrobić, aby bezpiecznie dotrzeć do celu.

Wycieczka kl. 2d - Fabryka elfów, 19.12.2016

W dniu 19 grudnia 2016r. klasa IId wybrała się na Stadion Narodowy, który w okresie świątecznym zamienił się w wielką fabrykę elfów. Na miejscu czekało na uczniów wiele atrakcji. Dzieci musiały wcielić się w pomocników Świętego Mikołaja i odnaleźć zaginione sanie. Wszyscy zgodnie orzekli, że była to cudowna wycieczka.

Wycieczka kl. 2g - Fabryka bombek choinkowych, 08.12.2016

08.12.2016 klasa 2g odwiedziła FABRYKĘ BOMBEK CHOINKOWYCH w Warszawie. Wycieczka miała na celu zwiedzanie fabryki, gdzie produkcja odbywa się ręcznie oraz zapoznanie z procesem powstawania ozdób choinkowych. Zwiedzanie obejmowało cały proces wytwórczy, od szklanej rurki do gotowego produktu, jaki możemy spotkać na sklepowych półkach. Przechodząc przez kolejne działy fabryki, poznaliśmy tajniki oraz etapy powstawania bombek.  Na koniec każdy uczeń samodzielnie mógł ozdobić własną bombkę.

Wycieczka kl. 3c - Muzeum Drukarstwa w Warszawie, 24.11.2016

24.11.2016 r. udział kl. 3c w wycieczce do Muzeum Drukarstwa w Warszawie. Uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjnych pt.”Dłutkiem, piórkiem i rysikiem”. Poznaliśmy proces twórczy artysty grafika – od fazy projektowej, przez przygotowanie matrycy linorytniczej, do wykonania odbitki graficznej. Obejrzeliśmy różne rodzaje materiałów (papiery drukarskie, farby graficzne), narzędzia (wałki i prasy drukarskie, dłutka linorytnicze) oraz uczyliśmy się właściwego ich stosowania. W czasie zajęć pod okiem specjalistów własnoręcznie wykonaliśmy linoryt, a później zrobiliśmy odbitkę linorytniczą na zabytkowej prasie pochodzącej ze zbiorów Muzeum Drukarstwa Warszawskiego.

Wycieczka kl. 2g - Muzeum Historyczne w Legionowie, 08.11.2016

08.11.2016 uczniowie klasy 2g  spędzili dzień w Muzeum Historycznym w Legionowie. Wraz z przewodnikiem muzeum wyruszyliśmy na wyprawę polarną śladami Aliny i Czesława Centkiewiczów, podczas której wybudowaliśmy igloo. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach z cyklu „Archeologia w pięciu zmysłach”. Poznaliśmy fascynującą pracę archeologa, oglądaliśmy eksponaty zgromadzone w muzeum oraz tworzyliśmy „mapę” wykopalisk archeologicznych.

Wycieczka kl. 6a - Warszawa dawniej i dziś, 17.10.2016

Dnia 17 października uczniowie klasy VI a wraz ze swoimi wychowawczyniami wzięli udział w wycieczce pod wdzięczną nazwą „Warszawa dawniej i dziś”.

Celem jej stały się dwa obiekty – Fotoplastikon warszawski oraz Pałac Kultury i Nauki. Przygoda poznawania architektury miasta rozpoczęła się lekcją muzealną „Mapa nieistniejącej Warszawy”, która wprowadziła wszystkich  do świata przedwojennej stolicy.  Za jej sprawą uczniowie poznali nieistniejące już dziś budowle, m.in. most Kierbedzia, Pałac Saski, czy dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Przekonali się także, czym była dla Warszawy II wojna światowa i jak dokonane zniszczenia wpłynęły na historię miasta. Przy okazji mogli zapoznać się z mechanizmem fotoplastikonu, a także za jego sprawą obejrzeć archiwalne fotografie.

Kolejnym punktem wycieczki było podziwianie z XXX piętra PKiN pięknej panoramy współczesnego miasta i porównanie jej z uwiecznioną na muzealnych pocztówkach.

Zaopatrzeni w nową, bardzo ciekawą wiedzę, usatysfakcjonowani i dumni z małej ojczyzny wszyscy szczęśliwie wrócili do szkoły.

Agnieszka Grabara
wychowawca klasy

Wycieczka kl. 4b - Spotkanie z pszczołami, 12.10.2016

12 października klasa 4b pojechała na wycieczkę, żeby spotkać się z pszczołami. Podczas lekcji uczniowie mogli dowiedzieć się, jak bardzo pszczoły istotne i pożyteczne są dla naszego środowiska. Pani pszczelarka opowiedziała o życiu i pracy tych  owadów w bardzo ciekawy sposób. Odbyła się również degustacja miodów, m.in. : rzepakowego, wielokwiatowego. Na koniec otrzymaliśmy plastry wosku,z których każdy wykonał dla siebie świeczkę zapachową.

Wycieczka kl. 2g - warsztaty w ZOO, 12.10.2016

12.10.2016 r.  uczniowie klasy 2g wzięli udział w warsztatach „Opieka nad zwierzętami domowymi i egzotycznymi” zorganizowanych w warszawskim ZOO.  Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat pielęgnacji i żywienia zwierząt.  Osobiście poznaliśmy i pogłaskaliśmy ulubieńców ogrodu.  Po warsztatach udaliśmy się na spacer po ZOO, który dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń.

Wycieczka kl. 3c do Bochni i Krakowa, 5 - 7.10.2016

W dniach 05- 07.10.2016 r. uczniowie klasy 3 C wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Bochni i Krakowa. Głównym celem naszej wyprawy była integracja zespołu klasowego oraz obejrzenie jednych z najstarszych i najpiękniejszych miast Małopolski. Naszą wyprawę zaczęliśmy od zwiedzenia Zamku Lubomirskich w Wiśniczu Nowym. Następnego dnia wybraliśmy się do Krakowa w celu obejrzenia najciekawszych zakątków Krakowa, m.in.: Drogi Królewskiej, Gotyckiej Katedry Wawelskiej, Kościóła Św. Andrzeja, Placu Wszystkich Świętych, Pałacu Biskupiego (Okno Papieskie), Rynku Głównego, Sukiennic, wnętrza Kościoła Mariackiego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Tego dnia udało nam się jeszcze wybrać do Muzeum Motyli w Nowej Bochni. Wieczorem zaś szaleliśmy na dyskotece i jedliśmy pyszne pieczone kiełbaski. Ostatniego dnia zwiedziliśmy Kopalnie Soli Bochnia, a w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się, aby wstąpić do wspaniałego Zamku w Chęcinach. Bardzo dziękujemy Panu Robertowi Karpiukowi za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki dla naszej klasy!!! Tę wycieczkę będziemy bardzo miło wspominać.